نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorونکی, زهرهfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, حرمت الساداتfa_IR
dc.contributor.authorامینی, راضیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:29:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:29:53Z
dc.date.available1399-08-23T13:29:53Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:29:53Z
dc.date.issued2008-11-01en_US
dc.date.issued1387-08-11fa_IR
dc.identifier.citationونکی, زهره, قاسمی, حرمت السادات, امینی, راضیه. (1387). تأثیر به کارگیری روش ارزشیابی بارس بر مهارتهای مدیریتی دانشجویان در گارآموزی مدیریت پرستاری. نشریه پرستاری ایران, 21(54), 93-103.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-638-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612307
dc.description.abstract  زمینه و هدف: آموزش بالینی یکی از ارکان اساسی در برنامه ریزی آموزشی پرستاری است. یکی از مباحث بسیار مهم و تأثیرگذار بر کل فرآیند آموزش بالینی توجه به موضوع ارزشیابی است. امروزه روش های نوین ارزشیابی همانند"بارس" با توجه به ساختار ویژه ای که بر روی عملکرد یا رفتارهای مورد انتظار در یک شغل خاص دارند می‌توانند در جهت ارتقاء کیفیت آموزش مؤثرتر از روش های سنتی عمل نمایند. هدف از انجام این مطالعه تعیین میزان تأثیر به کارگیری روش ارزشیابی "بارس" توسط مربیان پرستاری بر مهارت‌های مدیریتی دانشجویان پرستاری بوده است.   روش بررسی: این پژوهش به صورت نیمه تجربی انجام شده که در آن 60 نفر از دانشجویان به صورت تصادفی در دو گروه کاملاًٌ همسان شاهد و مورد قرار داده شدند.در یک نیمسال تحصیلی (یک دوره کارآموزی)، ابتدا گروه شاهد توسط مربیان خود آموزش دیده و در انتهای نیمسال ارزشیابی شدند. سپس در ترم تحصیلی بعد توسط همان مربیان در گروه شاهد، روش "بارس"؛ با عطف بر رفتارهای ویژه و خاص کار آموزی مدیریت پرستاری در گروه مورد برای آموزش و ارزشیابی به کار گرفته شد. سپس با استفاده از چک لیست بررسی مهارت‌های مدیریتی، عملکرد دانشجویان به صورت دو سوکور اندازه گیری و دو گروه با هم مقایسه و داده ها با برنامه SPSS تجزیه و تحلیل شدند.   یافته ها: مقایسه مهارت‌های مدیریتی در دو گروه دانشجویان با استفاده از آزمون تی مستقل ) 005/0 = P ) تفاوت معنی دار نشان داد. به صورتی که میانگین نمره مهارت مدیریتی دانشجویان از 83/83 در گروه شاهد به 41/113 در گروه آزمون افزایش یافته است. بدین ترتیب نتایج به دست آمده نشان دادند که به کارگیری روش "بارس" برای ارزشیابی کارآموزی مدیریت پرستاری در بهبود مهارت های مدیریتی دانشجویان مؤثر است.   نتیجه گیری: با توجه به رسالت مهم آموزش بالینی، به کارگیری روش "بارس" برای ارزشیابی می‌تواند رفتارهای خاص و مورد انتظار از عملکرد دانشجویان را در کارآموزی مدیریت پرستاری بهتر از روش‌های سنتی بسنجد و در نهایت سبب ارتقاء کیفیت آموزش بالینی شود.fa_IR
dc.format.extent148
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectآموزش بالینیfa_IR
dc.subject‌روش ارزشیابی بارسfa_IR
dc.subjectمهارت‌های مدیریتی دانشجویان پرستاریfa_IR
dc.subjectکارآموزی مدیریت پرستاریfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleتأثیر به کارگیری روش ارزشیابی بارس بر مهارتهای مدیریتی دانشجویان در گارآموزی مدیریت پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue54
dc.citation.spage93
dc.citation.epage103


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد