نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغفرانی کلیشمی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorصدوقی اصل, افسانهfa_IR
dc.contributor.authorایزدی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorمحمدخانی غیاثوند, آرزوfa_IR
dc.contributor.authorجهانی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorنصیری, ملیحهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:26:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:26:17Z
dc.date.available1399-08-23T13:26:17Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:26:17Z
dc.date.issued2018-02-01en_US
dc.date.issued1396-11-12fa_IR
dc.identifier.citationغفرانی کلیشمی, فاطمه, صدوقی اصل, افسانه, ایزدی, احمد, محمدخانی غیاثوند, آرزو, جهانی, رضا, نصیری, ملیحه. (1396). ارتباط بین اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری و نگرش آنان نسبت به حرفه پرستاری. پژوهش پرستاری, 12(6), 58-64. doi: 10.21859/ijnr-12068fa_IR
dc.identifier.issn1735-7012
dc.identifier.issn1735-9074
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.21859/ijnr-12068
dc.identifier.urihttp://ijnr.ir/article-1-1909-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/611831
dc.description.abstractمقدمه: اعتماد به نفس یکی از مؤلفه‌های مرتبط با افزایش نگرش مثبت به حرفه، احساس قدرتمندی و داشتن چشم انداز بهتر برای آینده در حرفه پرستاری معرفی شده است. نظر به ماهیت حرفه پرستاری و جایگاه آن در جامعه، و نگرش دانشجویان به پرستاری، این مطالعه با هدف تعیین ارتباط بین اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری و نگرش آنان نسبت به حرفه انجام شد. روش کار: این مطالعه توصیفی- همبستگی به صورت مقطعی در سال تحصیلی 1395-1394 در تهران انجام شد. جامعه پژوهش، دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشکده‌های پرستاری و مامایی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران بودند که 180 نفر با روش نمونه گیری سهمیه‌ای انتخاب شدند. داده‌ها به شیوه خودگزارشی و با استفاده از پرسشنامه‌های مشخصات جمعیت شناختی، پرسشنامه اعتماد به نفس روزنبرگ و پرسشنامه نگرش به حرفه بنادرخشان و همکاران جمع آوری شد. پرسشنامه اعتماد به نفس روزنبرگ از روایی درونی رضایت بخش 77/0 برخوردار بوده و پایایی آن از طریق همبستگی آزمون مجدد در دامنه 88/0-82/0 و ضریب همسانی درونی یا آلفای کرونباخ در دامنه 88/0-77/0 در مطالعه علیزاده و همکاران تأمین شده است. روایی محتوا و پایایی پرسشنامه نگرش به حرفه بنادرخشان و همکاران بـا اسـتفاده از روش آزمون مجدد و تجزیه و تحلیـل مـوردی در مطالعه بنادرخشان تأیید شـد. داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و محاسبه میانگین، انحراف معیار، آزمون تی مستقل، آزمون آنالیز واریانس و آزمون همبستگی پیرسون تحلیل شد. یافته‌ها: نتیجه آزمون ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین اعتماد به نفس و نگرش دانشجویان به حرفه رابطه مثبت و معنادار وجود دارد (001/0 > P). همچنین نگرش به حرفه در بین دانشجویان دختر و دانشجویانی که معدل بالاتری داشتند مثبت‌تر بود (001/0 = P). نتیجه گیری: پیشنهاد می‌شود اقداماتی مانند آموزش مهار تهای اجتماعی، شناسایی استعدادهای بالقوه و فراهم ساختن شرایط برای بالفعل شدن آنها، استفاده صحیح از بازخوردها و نظرات دانشجویان در تصمیم گیری‌ها و تأمین نیازهای معنوی آنان در جهت افزایش اعتماد به نفس و فراهم نمودن موقعیت‌های آموزشی مناسب انجام گیرد.  fa_IR
dc.format.extent599
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش پرستاریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.21859/ijnr-12068
dc.subjectاعتماد به نفسfa_IR
dc.subjectنگرش به حرفهfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleارتباط بین اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری و نگرش آنان نسبت به حرفه پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeروانپرستاری و پرستاری بهداشت روانیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه امام حسین، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue6
dc.citation.spage58
dc.citation.epage64


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد