نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایمانی پور, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorجلیلی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:25:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:25:54Z
dc.date.available1399-08-23T13:25:53Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:25:54Z
dc.date.issued2012-07-01en_US
dc.date.issued1391-04-11fa_IR
dc.identifier.citationایمانی پور, معصومه, جلیلی, محمد. (1391). وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دید اساتید و دانشجویان. پژوهش پرستاری, 7(25), 17-26.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7012
dc.identifier.issn1735-9074
dc.identifier.urihttp://ijnr.ir/article-1-1028-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/611798
dc.description.abstractمقدمه: ارزشیابی یکی از فعالیت‌های مهم در فرایند آموزشی به شمار می‌آید. برای دستیابی به اهداف مهم ارزشیابی لازم است از یک سیستم ارزشیابی درست و اثربخش استفاده شود. روش: هدف مطالعه حاضر بررسی نظرات و میزان رضایت اساتید و دانشجویان کارشناسی پرستاری راجع به نحوه ارزشیابی بالینی بود. این مطالعه توصیفی در سال تحصیلی 90-1389 در یکی از دانشگاه‌های شهر تهران انجام شد. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان کارشناسی پرستاری در ترم تحصیلی 8-2 (217 نفر) و کلیه اساتید بالینی پرستاری (41 نفر) بودند که از این تعداد به ترتیب 197 و 29 نفر در مطالعه شرکت کردند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه نظرسنجی و فرم رضایت سنجی بود که روایی آن به صورت محتوایی و توسط صاحب‌نظران مورد تأیید قرار گرفت. در نهایت داده‌ها پس از جمع‌آوری با استفاده از نرم‌افزار SPSS v.16 آنالیز شدند. یافته‌ها: نتایج این مطالعه نشان داد اکثریت دانشجویان (6/73%) و اساتید (9/75%) روش فعلی ارزشیابی بالینی را از جهات مختلف نامناسب دانسته و با آن مخالف هستند. 9/59% دانشجویان و 9/37% اساتید از وضعیت فعلی ارزشیابی بالینی به شدت ناراضی بودند. 4/96% دانشجویان اظهار داشتند که نحوه ارزشیابی بالینی به گونه‌ای است که آن‌ها هیچ بازخوردی در خصوص نقاط قوت و ضعف خود دریافت نمی‌کنند. همچنین اکثریت آنان (6/79%) اعتقاد داشتند ارزشیابی‌های فعلی بیانگر نظر شخصی استاد در مورد دانشجو است نه نشان‌دهنده عملکرد دانشجو. نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج این مطالعه، ارزشیابی بالینی که متکی به یک فرم کلی بوده و بر اساس نظر شخص مربی و بدون قائده خاصی تکمیل ‌شود؛ هم از نظر دانشجویان و هم از نظر اساتید کفایت لازم برای سنجش عملکرد بالینی دانشجویان را ندارد. لذا ضروری است با اعمال تغییرات اساسی در این روش و به کمک کاربرد سایر روش‌های ارزشیابی بالینی، به قضاوت دقیق‌تر و درست‌تری از عملکرد بالینی دانشجویان دست یافت.fa_IR
dc.format.extent1
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش پرستاریfa_IR
dc.subjectارزشیابی بالینیfa_IR
dc.subjectدانشجوfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleوضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دید اساتید و دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeروانپرستاری و پرستاری بهداشت روانیfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات پرستاریfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات اموزش پزشکیfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue25
dc.citation.spage17
dc.citation.epage26


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد