| dc.contributor.author | ایمانی پور, معصومه | fa_IR |
| dc.contributor.author | جلیلی, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T13:25:53Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T13:25:54Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T13:25:53Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T13:25:54Z | |
| dc.date.issued | 2012-07-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-04-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ایمانی پور, معصومه, جلیلی, محمد. (1391). وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دید اساتید و دانشجویان. پژوهش پرستاری, 7(25), 17-26. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-7012 | |
| dc.identifier.issn | 1735-9074 | |
| dc.identifier.uri | http://ijnr.ir/article-1-1028-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/611798 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: ارزشیابی یکی از فعالیتهای مهم در فرایند آموزشی به شمار میآید. برای دستیابی به اهداف مهم ارزشیابی لازم است از یک سیستم ارزشیابی درست و اثربخش استفاده شود.
روش: هدف مطالعه حاضر بررسی نظرات و میزان رضایت اساتید و دانشجویان کارشناسی پرستاری راجع به نحوه ارزشیابی بالینی بود. این مطالعه توصیفی در سال تحصیلی 90-1389 در یکی از دانشگاههای شهر تهران انجام شد. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان کارشناسی پرستاری در ترم تحصیلی 8-2 (217 نفر) و کلیه اساتید بالینی پرستاری (41 نفر) بودند که از این تعداد به ترتیب 197 و 29 نفر در مطالعه شرکت کردند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه نظرسنجی و فرم رضایت سنجی بود که روایی آن به صورت محتوایی و توسط صاحبنظران مورد تأیید قرار گرفت. در نهایت دادهها پس از جمعآوری با استفاده از نرمافزار SPSS v.16 آنالیز شدند.
یافتهها: نتایج این مطالعه نشان داد اکثریت دانشجویان (6/73%) و اساتید (9/75%) روش فعلی ارزشیابی بالینی را از جهات مختلف نامناسب دانسته و با آن مخالف هستند. 9/59% دانشجویان و 9/37% اساتید از وضعیت فعلی ارزشیابی بالینی به شدت ناراضی بودند. 4/96% دانشجویان اظهار داشتند که نحوه ارزشیابی بالینی به گونهای است که آنها هیچ بازخوردی در خصوص نقاط قوت و ضعف خود دریافت نمیکنند. همچنین اکثریت آنان (6/79%) اعتقاد داشتند ارزشیابیهای فعلی بیانگر نظر شخصی استاد در مورد دانشجو است نه نشاندهنده عملکرد دانشجو.
نتیجهگیری: بر اساس نتایج این مطالعه، ارزشیابی بالینی که متکی به یک فرم کلی بوده و بر اساس نظر شخص مربی و بدون قائده خاصی تکمیل شود؛ هم از نظر دانشجویان و هم از نظر اساتید کفایت لازم برای سنجش عملکرد بالینی دانشجویان را ندارد. لذا ضروری است با اعمال تغییرات اساسی در این روش و به کمک کاربرد سایر روشهای ارزشیابی بالینی، به قضاوت دقیقتر و درستتری از عملکرد بالینی دانشجویان دست یافت. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن علمی پرستاری ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش پرستاری | fa_IR |
| dc.subject | ارزشیابی بالینی | fa_IR |
| dc.subject | دانشجو | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.title | وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دید اساتید و دانشجویان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | روانپرستاری و پرستاری بهداشت روانی | fa_IR |
| dc.contributor.department | مرکز تحقیقات پرستاری | fa_IR |
| dc.contributor.department | مرکز تحقیقات اموزش پزشکی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 25 | |
| dc.citation.spage | 17 | |
| dc.citation.epage | 26 | |