نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخوش کشت, سحرfa_IR
dc.contributor.authorمردانیان دهکردی, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorنیکبخت نصرآبادی, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:25:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:25:13Z
dc.date.available1399-08-23T13:25:12Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:25:13Z
dc.date.issued2020-03-01en_US
dc.date.issued1398-12-11fa_IR
dc.identifier.citationخوش کشت, سحر, مردانیان دهکردی, لیلا, نیکبخت نصرآبادی, علیرضا. (1398). تجربه دانشجویان پرستاری در اولین مواجهه با بیمار تحت شیمی درمانی. پژوهش پرستاری, 15(1), 19-28.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7012
dc.identifier.issn1735-9074
dc.identifier.urihttp://ijnr.ir/article-1-2300-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/611731
dc.description.abstractمقدمه: مراقبت از افراد مبتلا به سرطان و تحت شیمی درمانی از لحاظ عاطفی بسیار چالش آور است. دانشجویان پرستاری به عنوان افرادی که در ‏اینده در شرف قبول نقش های پرستاری هستند هم از این قاعده مستثنی نیستند. لذا شناخت تجارب آن ها در اولین رویارویی با بیمار تحت شیمی درمانی در جهت تربیت نیروی انسانی کارآمد و ارائه مراقبت موثر در آینده بسیار با اهمیت است. روش: مطالعه حاضر یک مطالعه فنومنولوژی توصیفی می باشد. در این مطالعه ‏نمونه گیری به صورت هدفمند با رعایت شرایط حداکثر تنوع از بین دانشجویان پرستاری که تجربه مراقبت از بیمار تحت شیمی درمانی به مدت حداقل 10 روز را داشته و مایل به بیان تجارب خود بودند، صورت گرفت و تا رسیدن به عمق و غنای داده ها ادامه یافت. ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. تجزیه و تحلیل داده ها به روش کلایزی صورت گرفت و جهت حصول اطمینان از کیفیت مطالعه، از معیارهای لینکلن و گوبا استفاده شد. یافته ها: در این پژوهش 11 دانشجو در بازه سنی 24-21 سال و مشغول به تحصیل در ترم 8-5 پرستاری مورد مصاحبه قرار گرفتند. پس از تجزیه و تحلیل داده ها، 6 زیر مضمون و 3 مضمون اصلی استخراج شد که شامل نوع دوستی، پیش داوری و کمبود صلاحیت بود.  نتیجه گیری: احساس کمبود صلاحیت و عدم آمادگی که منجر به نگاه قضاوت مدارانه به بیمار و پیش داوری نابه جا در دانشجویان می شود نشان دهنده نیاز آنان به ایجاد آمادگی بیشتر جهت تسهیل رویارویی با این دسته از بیماران و ارائه مراقبت موثر تر می باشد.  از طرفی حفظ سلامت روانی دانشجویان در کنار استفاده از احساس نوع دوستی و همدلی به عنوان یک نیروی برانگیزاننده قوی باید مورد توجه قرار گیرد. لذا با توجه به موارد فوق برنامه ریزی های آموزشی دقیق تر مقتضی است.  fa_IR
dc.format.extent244
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش پرستاریfa_IR
dc.subjectتجربهfa_IR
dc.subjectدانشجویان پرستاریfa_IR
dc.subjectشیمی درمانیfa_IR
dc.subjectفنومنولوژی توصیفیfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleتجربه دانشجویان پرستاری در اولین مواجهه با بیمار تحت شیمی درمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحقیقات کیفیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری داخلی- جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری سلامت بزرگسالان ، دانشکده پرستاری ومامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری داخلی- جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue1
dc.citation.spage19
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد