نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهرداد, نداfa_IR
dc.contributor.authorپاک‌پور, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorشکرابی, ربابهfa_IR
dc.contributor.authorحقانی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorسلیمی, صدیقهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:24:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:24:00Z
dc.date.available1399-08-23T13:24:00Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:24:00Z
dc.date.issued2014-03-01en_US
dc.date.issued1392-12-10fa_IR
dc.identifier.citationمهرداد, ندا, پاک‌پور, وحید, شکرابی, ربابه, حقانی, حمید, سلیمی, صدیقه. (1392). درک دانشجویان پرستاری از وضعیت موجود و مورد انتظار محیط آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران. پژوهش پرستاری, 8(4), 72-81.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7012
dc.identifier.issn1735-9074
dc.identifier.urihttp://ijnr.ir/article-1-1308-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/611613
dc.description.abstractمقدمه: محیط آموزش بالینی دارای نقش مهمی در یادگیری دانشجویان پرستاری می‌باشد. هرگونه اختلاف بین محیط بالینی واقعی و مورد انتظار دانشجویان پرستاری می‌تواند منجر به کاهش علاقه دانشجویان پرستاری به محیط‌های بالینی و افت عملکرد بالینی آنان گردد. هدف از این مطالعه مقایسه درک دانشجویان پرستاری از وضعیت موجود و مورد انتظار محیط-های آموزش بالینی بود. روش‌: این پژوهش یک مطالعه توصیفی- مقطعی می‌باشد که در ترم اول تحصیلی سال تحصیلی 89-1388 انجام گرفت. در این مطالعه 217 دانشجوی کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی ایران شرکت نمودند. پژوهشگر در آخرین روز کارآموزی، در محیط بالینی دانشجویان حاضر شده و پس از ارایه اطلاعات لازم پیرامون اهداف پژوهش هر دو نسخه پرسشنامه را به طور هم‌زمان به دانشجو تحویل داده و پس از تکمیل جمع‌آوری نمود. برای جمع‌آوری داده‌ها از «سیاهه محیط آموزشی بالینی» استفاده شد که حاوی 42 سؤال در 6 حیطه می‌باشد. تجزیه و تحلیل یافته‌ها با استفاده از ویرایش 16 نرم‌افزار آماری SPSS و آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت. یافته‌ها: آزمون تی‌زوج نشان داد که بین میانگین نمرات کسب شده از وضعیت مورد انتظار و وضعیت موجود محیط آموزش بالینی در حیطه‌های مورد بررسی تفاوت وجود دارد (001/0p<). به عبارت دیگر انتظارات دانشجویان از محیط آموزش بالینی، در هیچ یک از حیطه‌های مورد بررسی برآورده نشده بود. نتیجه‌گیری: دانشجویان پرستاری درک مثبتی از محیط آموزش بالینی نداشته و درک آنان از وضعیت موجود محیط آموزش بالینی با وضعیت مورد انتظار تفاوت فاحشی دارد.fa_IR
dc.format.extent2
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش پرستاریfa_IR
dc.subjectآموزش پرستاریfa_IR
dc.subjectآموزش بالینیfa_IR
dc.subjectمحیط آموزش بالینیfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleدرک دانشجویان پرستاری از وضعیت موجود و مورد انتظار محیط آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeروانپرستاری و پرستاری بهداشت روانیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue4
dc.citation.spage72
dc.citation.epage81


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد