| dc.contributor.author | مهرداد, ندا | fa_IR |
| dc.contributor.author | پاکپور, وحید | fa_IR |
| dc.contributor.author | شکرابی, ربابه | fa_IR |
| dc.contributor.author | حقانی, حمید | fa_IR |
| dc.contributor.author | سلیمی, صدیقه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T13:24:00Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T13:24:00Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T13:24:00Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T13:24:00Z | |
| dc.date.issued | 2014-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-12-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مهرداد, ندا, پاکپور, وحید, شکرابی, ربابه, حقانی, حمید, سلیمی, صدیقه. (1392). درک دانشجویان پرستاری از وضعیت موجود و مورد انتظار محیط آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران. پژوهش پرستاری, 8(4), 72-81. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-7012 | |
| dc.identifier.issn | 1735-9074 | |
| dc.identifier.uri | http://ijnr.ir/article-1-1308-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/611613 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: محیط آموزش بالینی دارای نقش مهمی در یادگیری دانشجویان پرستاری میباشد. هرگونه اختلاف بین محیط بالینی واقعی و مورد انتظار دانشجویان پرستاری میتواند منجر به کاهش علاقه دانشجویان پرستاری به محیطهای بالینی و افت عملکرد بالینی آنان گردد. هدف از این مطالعه مقایسه درک دانشجویان پرستاری از وضعیت موجود و مورد انتظار محیط-های آموزش بالینی بود.
روش: این پژوهش یک مطالعه توصیفی- مقطعی میباشد که در ترم اول تحصیلی سال تحصیلی 89-1388 انجام گرفت. در این مطالعه 217 دانشجوی کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی ایران شرکت نمودند. پژوهشگر در آخرین روز کارآموزی، در محیط بالینی دانشجویان حاضر شده و پس از ارایه اطلاعات لازم پیرامون اهداف پژوهش هر دو نسخه پرسشنامه را به طور همزمان به دانشجو تحویل داده و پس از تکمیل جمعآوری نمود. برای جمعآوری دادهها از «سیاهه محیط آموزشی بالینی» استفاده شد که حاوی 42 سؤال در 6 حیطه میباشد. تجزیه و تحلیل یافتهها با استفاده از ویرایش 16 نرمافزار آماری SPSS و آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت.
یافتهها: آزمون تیزوج نشان داد که بین میانگین نمرات کسب شده از وضعیت مورد انتظار و وضعیت موجود محیط آموزش بالینی در حیطههای مورد بررسی تفاوت وجود دارد (001/0p<). به عبارت دیگر انتظارات دانشجویان از محیط آموزش بالینی، در هیچ یک از حیطههای مورد بررسی برآورده نشده بود.
نتیجهگیری: دانشجویان پرستاری درک مثبتی از محیط آموزش بالینی نداشته و درک آنان از وضعیت موجود محیط آموزش بالینی با وضعیت مورد انتظار تفاوت فاحشی دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن علمی پرستاری ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش پرستاری | fa_IR |
| dc.subject | آموزش پرستاری | fa_IR |
| dc.subject | آموزش بالینی | fa_IR |
| dc.subject | محیط آموزش بالینی | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.title | درک دانشجویان پرستاری از وضعیت موجود و مورد انتظار محیط آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | روانپرستاری و پرستاری بهداشت روانی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 72 | |
| dc.citation.epage | 81 | |