درک و رضایت بیماران از آموزشهای دریافت شده در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی گناباد
(ندگان)پدیدآور
اقبالی, محمدمحمدپور, علیتولیدهای, حمیدرضاعلیزاده, یوسف
نوع مدرک
Textروانپرستاری و پرستاری بهداشت روانی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: آموزش به بیمار یکی از اصول اساسی در مراقبت از بیمار میباشد. پرستاران موظف به انجام نقش آموزشی خود بوده تا موجبات رضایت بیمار را فراهم نموده، بهبودی را سرعت بخشیده و میزان بستری مجدد را کاهش دهند. لذا تحقیق حاضر با هدف بررسی درک و رضایت بیماران از آموزشهای دریافت شده در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی گناباد انجام شده است.
روش: این مطالعه از نوع توصیفی- تحلیلی، بوده که در آن 384 نفر از بیماران در مرحله ترخیص از بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی گناباد به طور سهمیهای انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. دادهها به وسیله پرسشنامهای که به همین منظور تدوین و از اعتبار و اعتماد علمی آن اطمینان حاصل شده بود، جمعآوری و با استفاده از نرمافزار SPSS v.16 و بهرهگیری از شیوههای آمار توصیفی و استنباطی در سطح معناداری 05/0p
کلید واژگان
بیمارانترخیص
رضایتمندی
آموزش به بیمار
پرستاری
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2014-03-011392-12-10
ناشر
انجمن علمی پرستاری ایرانشاپا
1735-70121735-9074



