• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش پرستاری
    • دوره 12, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش پرستاری
    • دوره 12, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتباط رهبری تحول آفرین و نوآوری فرایند و خدمت در بیمارستان آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران

    (ندگان)پدیدآور
    راوند, حمیدهدرویش, حسننیکبخت نصرآبادی, علیرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    447.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    تحقیقات کیفی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: نوآوری بطور گسترده به عنوان کلید موفقیت سازمانها شناخته شده است و سبک رهبری از مهمترین عوامل پویایی، پیشرفت و یا رکود سازمانهاست. سبک رهبری تحول آفرین با ایجاد تحول در سازمان قادر به برانگیختن نوآوری در کارکنان می‌باشد. این مطالعه با هدف تعیین ارتباط رهبری تحول آفرین و نوآوری فرایند و خدمت در بیمارستان آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد. روش کار: این مطالعه توصیفی-همبستگی درسال 1395 انجام شد. محیط پژوهش بیمارستان آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران و جامعه پژوهش کلیه کارکنان شاغل در آن (440 نفر) بود. تعداد 200 آزمودنی به شیوه نمونه گیری از نوع تصادفی و طبقه بندی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار جمع آوری اطلاعات، شامل پرسشنامه استاندارد رهبری تحول آفرین بأس و آوالیو و پرسشنامه محقق ساخته نوآوری بود که روایی و پایایی آن انجام شد. داده‌ها با نرم افزار SPSS نسخه 24 و با استفاده از آزمون‌های پیرسون و تحلیل رگرسیون تجزیه و تحلیل گردید. یافته‌ها: در مطالعه حاضر بین رهبری تحول آفرین و نوآوری فرایند و خدمت رابطه مثبت و معنی داری وجود داشت (0/0001= P). همچنین بین تمامی مؤلفه‌های رهبری تحول آفرین (نفوذ آرمانی، ترغیب ذهنی، ملاحظات فردی و انگیزش الهام بخش) با نوآوری فرایند و خدمت ارتباط معنی دار و مثبت وجود داشت. نتایج حاصل از رگرسیون حاکی از آن بود که مدل بکار گرفته شده ارتباط معنی دار رهبری تحول آفرین بر نوآوری فرایند و خدمت را تأیید می‌کند (0/0001= P). در این مطالعه بین سطح تحصیلات کارکنان و نوآوری رابطه معنی داری دیده شد (0/0001= P). نتیجه گیری: با توجه به یافته‌ها پیشنهاد می‌شود اگر مدیریت ارشد سازمانها سبک رهبری تحول آفرین را بکار گیرند، توانایی ایجاد نوآوری در سازمان افزایش می‌یابد و به نظر می‌رسد سازمان به سوی رشد و ترقی پیش می‌رود.  
    کلید واژگان
    رهبری تحول آفرین
    نوآوری فرایند
    نوآوری خدمت
    عمومى

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-08-01
    1396-05-10
    ناشر
    انجمن علمی پرستاری ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
    دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
    دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران

    شاپا
    1735-7012
    1735-9074
    URI
    https://dx.doi.org/10.21859/ijnr-12038
    http://ijnr.ir/article-1-1904-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/611513

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب