نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجهانبخش, رویاfa_IR
dc.contributor.authorجهانبخش, ثریاfa_IR
dc.contributor.authorشهپری, داوودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:22:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:22:48Z
dc.date.available1399-08-23T13:22:48Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:22:48Z
dc.date.issued2018-09-01en_US
dc.date.issued1397-06-10fa_IR
dc.identifier.citationجهانبخش, رویا, جهانبخش, ثریا, شهپری, داوود. (1397). مقایسه رضایت شغلی پرستاران بر حسب ویژگی‌های جمعیت شناختی (موردمطالعه: پرستاران شاغل در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهر اصفهان). پژوهش پرستاری, 13(3), 55-62.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7012
dc.identifier.issn1735-9074
dc.identifier.urihttp://ijnr.ir/article-1-1983-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/611500
dc.description.abstractمقدمه: رضایت شغلی، نوعی احساس رضایت و رضایت خاطر فرد از شغل خود در سازمان است که با کار مناسب بااستعدادها، میزان موفقیت در شغل، تأمین نیازهای منطقی، شکوفایی استعدادها، پیشرفت شغلی، تجربه‌های موفق و جو سازمانی ارتباط دارد. رضایت شغلی کارکنان سازمان‌های مراقبت سلامت و درمان بسیار حائز اهمیت؛ چراکه وظیفه آن‌ها تأمین سلامت افراد جامعه است. هدف این مطالعه، بررسی تأثیر ویژگی‌های جمعیتی بر رضایت شغلی پرستاران است. روش کار: مقاله حاضر پژوهشی است که به روش پیمایشی رضایت شغلی 120 نفر از پرستاران شاغل در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1395 که به روش نمونه‌گیری سیستماتیک انتخاب شدند موردبررسی قرار می‌دهد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه رضایت شغلی JDI و یک پرسشنامه ویژگی‌های جمعیت شناختی است. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS و آزمون‌های مقایسه میانگین (T و F) تجزیه‌وتحلیل شد. یافته‌ها: میانگین رضایت شغلی پرستاران موردمطالعه 23/14 ± 112 بود. بیشترین میزان رضایت پرستاران مربوط به بعد همکار و کمترین میزان رضایت مربوط به ابعاد حقوق مزایا و ارتقا است. آزمون‌های مقایسه میانگین، بین متغیرهای سن، جنس، وضعیت تأهل، تحصیلات، سابقه خدمت، نوبت‌کاری و رضایت شغلی رابطه معنی‌داری را نشان داد. نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد حدود 60 درصد از پرستاران موردمطالعه از شغل خود ناراضی بودند. ازآنجاکه حرفه پرستاری به علت حجم کار زیاد، سروکار داشتن با مرگ‌ومیر بیماران، ماهیت غیرقابل‌پیش‌بینی شغل، فقدان حمایت‌های روانی و وجود ابهام در میزان اختیارات بسیار پرتنش است؛ این مسئله توجه هرچه بیشتر مدیران به رضایت شغلی پرستاران، مخصوصاً آنهایی که رضایت شغلی‌شان در سطوح پایین‌تری قرار دارد را می‌طلبد.  fa_IR
dc.format.extent697
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش پرستاریfa_IR
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectمتغیرهای جمعیت شناختیfa_IR
dc.subjectپرستارانfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleمقایسه رضایت شغلی پرستاران بر حسب ویژگی‌های جمعیت شناختی (موردمطالعه: پرستاران شاغل در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهر اصفهان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمدیریت پرستاریfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد واحد خوراسگان، خوراسگان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue3
dc.citation.spage55
dc.citation.epage62


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد