• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش پرستاری
    • دوره 10, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش پرستاری
    • دوره 10, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی کیفیت خدمات ارائه شده در درمانگاههای سرپایی بیمارستانهای آموزشی شیراز بر اساس الگوی سروکوال در سال 1393

    (ندگان)پدیدآور
    خاکی, محمد حسینکارگر, مهدیپرهام, محمودمحبی, سیامک
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    460.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    روانپرستاری و پرستاری بهداشت روانی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: شکاف کیفیت خدمات، فاصله بین ادراکات و انتظارات بیماران از خدمات ارایه شده می باشد. نخستین گام در حذف این شکاف شناسایی ادراکات و انتظارات آنان از کیفیت خدمات ارایه شده می باشد. این مطالعه با هدف تعیین کیفیت خدمات ارائه شده در درمانگاههای سرپایی بیمارستانهای آموزشی شیراز صورت گرفت. روش: این مطالعه به صورت مقطعی در سال 1393 صورت گرفت. جامعه آماری شامل بیماران سرپایی مراجعه کننده به درمانگاههای بیمارستانهای آموزشی شهر شیراز بوده و 400 بیمار سرپایی از بین بیماران مراجعه کننده به مراکز فوق انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه مشخصات فردی و پرسشنامه استاندارد سروکوال بود. داده ها توسط نرم افزار SPSS توسط شاخصهای آمار مرکزی و نیز آزمونهای T مستقل و ANOVA در سطح معنی داری کمتر از 05/0 تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد در تمام ابعاد کیفیت خدمات ارائه شده شکاف منفی وجود داشته و اختلاف معنی داری بین ادراکات و انتظارات بیماران در خصوص ابعاد پنجگانه کیفیت خدمات بدست آمد. در این مطالعه شکاف کیفیت به ترتیب در ابعاد همدلی (98/0-)، پاسخگویی (73/0-)، اطمینان (79/0-)، تضمین (73/0-) و ملموسات (58/0-) بدست آمد. نتیجه گیری: شکاف منفی حاصله در ابعاد کیفیت بیانگر این موضوع است که انتظارات بیماران بیشتر از ادراکات آنها از وضعیت موجود بوده و جهت رسیدن به رضایتمندی کامل فاصله وجود دارد. لذا میتوان این فاصله را با مدیریت صحیح، برنامه ریزی و آموزش مناسب بر طرف نمود.
    کلید واژگان
    کیفیت خدمات
    شکاف کیفیت
    سروکوال
    بیماران سرپایی
    پرستاری

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2015-09-01
    1394-06-10
    ناشر
    انجمن علمی پرستاری ایران

    شاپا
    1735-7012
    1735-9074
    URI
    http://ijnr.ir/article-1-1568-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/611459

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب