• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Research in English Education
    • Volume 2, Issue 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Research in English Education
    • Volume 2, Issue 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Expanding Middle School students’ Literacy Skills using the Journey Motif in Three Middle Grade Novels and Short Stories

    (ندگان)پدیدآور
    Etim, James S.
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    416.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This paper analyzed three middle grade novels and a short story from two cultures using the journey motif as the vehicle for the analysis. The three novels are Bud Not Buddy and The Watsons Go to Birmingham both by Paul Curtis   and Journey to Jo’burg by Naidoo (1986). The short story is My Two Dads by M. Lee.  The three novels and a short story were chosen because these novels are on the reading list for students in many school districts in the USA at the middle grade level. The analysis showed that for the three novels and a short story in the study, each text adhered to some elements/ parts of the journey motif. The paper then suggested 10 literacy strategies that can be used by English Language Arts teachers to engage learners, make the instructional process more interesting and hopefully improve achievement for all learners.    
    کلید واژگان
    education
    graphic organizers
    journey motif
    literature circles
    Korea
    race relations
    reading journals
    transactional theory
    Special

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-09-01
    1396-06-10
    سازمان پدید آورنده
    Department of Education, Winston Salem State University, Winston Salem, USA, NC 27110

    شاپا
    2538-4015
    2538-3027
    URI
    https://dx.doi.org/10.18869/acadpub.ijree.2.3.1
    http://ijreeonline.com/article-1-54-en.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/607925

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب