• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Research in English Education
    • Volume 2, Issue 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Research in English Education
    • Volume 2, Issue 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    English Speaking Anxiety: A Study of the Effect of Gender on Iranian EFL University Students’ Perceptions

    (ندگان)پدیدآور
    Mohtasham, LeilaFarnia, Maryam
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    674.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The aim of this study was to examine Iranian EFL university students’ level of anxiety and their perceptions towards in-class activities during speaking courses and possible causes of apprehension. Moreover, this study investigated whether or not EFL university students’ gender differences affect their perceptions of foreign language speaking anxiety. To this end, data were collected from 175 Iranian EFL learners; 125 females and 50 males through Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) adopted from Horwitz, Horwitz and Cope (1986) followed by a structured interview. The findings showed that the level of females’ anxiety was significantly higher than that of males in impromptu speaking activities. Moreover, instructors could have an essential role in reducing the speaking anxiety. Results of the interviews confirmed the findings obtained through the questionnaire.  
    کلید واژگان
    FLCAS
    foreign language anxiety
    perceptions
    speaking anxiety
    Special

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2017-12-01
    1396-09-10
    سازمان پدید آورنده
    . Department of Graduate Studies, Amin Institute of Higher Education, Fooladshahr (Esfahan), Iran
    Department of Foreign Languages and Linguistics, Payame Noor University, Iran

    شاپا
    2538-4015
    2538-3027
    URI
    https://dx.doi.org/10.29252/ijree.2.4.66
    http://ijreeonline.com/article-1-70-en.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/607872

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب