| dc.contributor.author | علیمحمدی, ایرج | fa_IR |
| dc.contributor.author | میرزایی, فیض الله | fa_IR |
| dc.contributor.author | فرشاد, علی اصغر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T10:49:54Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T10:49:55Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T10:49:54Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T10:49:55Z | |
| dc.date.issued | 2013-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-12-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | علیمحمدی, ایرج, میرزایی, فیض الله, فرشاد, علی اصغر. (1391). ارزیابی مخاطرات کوره یک کارخانه سیمان با روش آنالیز بحرانیت حالات شکست و اثرات آن (FMECA). سلامت كار ايران, 9(4), 50-57. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-5133 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7493 | |
| dc.identifier.uri | http://ioh.iums.ac.ir/article-1-961-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/604705 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: تکنیک آنالیز بحرانیت حالات شکست و اثرات آن FMECA ، روشی برای شناسایی و آنالیز تمام حالات شکست بالقوه سیستم، اثراتی که این شکست ها روی سیستم دارند، چگونگی جلوگیری از این شکست ها و یا کاهش اثرات آنها روی سیستم می باشد. هدف اصلی این مطالعه شناسایی و تجزیه و تحلیل حالات شکست احتمالی اجزاء و ارزیابی اثرات حالات شکست در سیستم کوره کارخانه سیمان به کمک روش FMECA می باشد. روش بررسی: در این مطالعه ابتدا مرزهای سیستم مشخص شد و سپس سیستم به اجزای آن ( سیستم، زیر سیستم و جزء) در یک سطح مشخص و با توجه به اهداف آنالیز تقسیم شد. سپس نتایج آنالیز در کاربرگ های مناسب FMECA ثبت شد. در این آنالیز اثرات نقص روی سیستم و تولید، چگونگی ایجاد نقص و شدت نقص تعیین شد، همچنین اولویت بندی نقایص به منظور اقدامات اصلاحی و همچنین راهکارهای کنترل نقایص ارائه گردید. یافته ها: تعداد نقایص شناسایی شده و بررسی شده با استفاده از روش FMECA ، 100 مورد بود . بالاترین عدد اولویت ریسک مربوط به نقص پیچیدگی بدنه با RPN=270 بود. پایین ترین میزان عدد اولویت ریسک نیز مربوط به دو حالت شکست عدم ایجاد هوا در فن ها و عمل نکردن ترمز اصلی با RPN=15 می باشد. همچنین بیشترین تعداد نقایص در بدنه کوره یافت شد. نتیجه گیری : این مطالعه نشان داد که ایجاد یک نقص خود می تواند باعث بروز نقایص جدی در اجزا و قسمت های دیگر شود. این مطالعه روی اجرای یک سیستم مستند سازی برای ثبت نواقص و رویدادها برای پیشرفت سطح ایمنی ماشین آلات و از طرف دیگر انجام نگهداشت پیشگیرانه برنامه ریزی شده برای کاهش احتمال وقوع نواقص و پیامد های ناشی از ان تاکید می کند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1651 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | سلامت كار ايران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iran Occupational Health Journal | en_US |
| dc.subject | ایمنی | fa_IR |
| dc.subject | FMECA | fa_IR |
| dc.subject | RPN | fa_IR |
| dc.subject | ارزیابی و مدیریت ریسک | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی مخاطرات کوره یک کارخانه سیمان با روش آنالیز بحرانیت حالات شکست و اثرات آن (FMECA) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 50 | |
| dc.citation.epage | 57 | |