نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرفیعی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorکلانتری, معصومهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T10:18:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T10:18:36Z
dc.date.available1399-08-23T10:18:35Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T10:18:36Z
dc.date.issued2012-09-01en_US
dc.date.issued1391-06-11fa_IR
dc.identifier.citationرفیعی, محمد, کلانتری, معصومه. (1391). ارزیابی شیوع درک غلط مفاهیم احتمال در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک. مجله اپیدمیولوژی ایران, 8(2), 73-81.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7489
dc.identifier.issn2228-7507
dc.identifier.urihttp://irje.tums.ac.ir/article-1-11-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/601591
dc.description.abstractمقدمه و اهداف: درک غلط، مدل‌های ذهنی از مفاهیمی می‌باشند که با مدل های علمی مستند مغایرت داشته باشند. سنجش درک غلط آماری می‌تواند در آموزش بهتر این درس کمک بسیار خوبی نماید. احتمال یکی از مهم‌ترین مفاهیم آمار می‌باشد. هدف از انجام مطالعه حاضر بررسی و ارزیابی شیوع درک غلط مفاهیم احتمال در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1389 بوده است. روش کار: این مطالعه یک بررسی توصیفی- تحلیلی می‌باشد که بر روی یک نمونه تصادفی طبقه‌بندی شده از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1389 انجام گرفته است. حجم نمونه 267 فرد بود. پرسشنامه‌های سنجش درک غلط احتمال توسط دانشجویان این دانشگاه در سال فوق مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. اطلاعات جمع‌آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون‌های آنالیز واریانس یک طرفه، کای اسکوئر، رگرسیون لجستیک، آزمون کروسکال والیس و آزمون یک نسبت مورد آنالیز قرار گرفتند. نتایج: نتایج نشان داد که میانگین نمرات درک مفاهیم احتمال در دانشجویان مورد بررسی 46/10 با انحراف معیار 47/3 بوده است. میزان شیوع درک غلط در مفاهیم احتمال در دانشجویان مورد بررسی 2/26 درصد بدست آمد. همچنین ارتباط آماری معناداری بین میزان شیوع درک غلط احتمال با رشته تحصیلی دانشجویان مشاهده شد. نتیجه گیری: درک نادرست از مفاهیم احتمال یکی از مشکلات آموزش درس آمار می باشد و توجه به آن می‌تواند مشکلات این مفاهیم را تا حدودی حل نماید، با مطالعات تکمیلی باید به بررسی علل این مفهوم پرداخت.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی اپیدمیولوژیست‌های ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله اپیدمیولوژی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Epidemiologyen_US
dc.subjectدرک غلط احتمالfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی اراکfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleارزیابی شیوع درک غلط مفاهیم احتمال در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دکترای آمار زیستی، گروه آمار زیستی و اپیدمیولوژی، دانشگاه علوم پزشکی اراکfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز مطالعات و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اراکfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage73
dc.citation.epage81


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد