نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنیسی, عبدالکاظمfa_IR
dc.contributor.authorمهناز مهرابی‌زاده هنرمند, مهنازfa_IR
dc.contributor.authorشهنی ییلاق, منیجهfa_IR
dc.contributor.authorبساک زاده, سوابهfa_IR
dc.contributor.authorطالب پور, اکبرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T10:16:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T10:16:13Z
dc.date.available1399-08-23T10:16:13Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T10:16:13Z
dc.date.issued2012-12-01en_US
dc.date.issued1391-09-11fa_IR
dc.identifier.citationنیسی, عبدالکاظم, مهناز مهرابی‌زاده هنرمند, مهناز, شهنی ییلاق, منیجه, بساک زاده, سوابه, طالب پور, اکبر. (1391). همه‌گیرشناسی اختلال اضطراب جدایی در دانش‌آموزان پسر مقطع ابتدایی شهر اصفهان. مجله اپیدمیولوژی ایران, 8(3), 47-57.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7489
dc.identifier.issn2228-7507
dc.identifier.urihttp://irje.tums.ac.ir/article-1-5021-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/601265
dc.description.abstractمقدمه و اهداف: یکی از شایع‌ترین اختلال‌های اضطرابی در کودکان اختلال اضطراب جدایی است. مطالعه حاضر به منظور ارزیابی همه‌گیر‌شناسی این اختلال در دانش‌آموزان پسر مقطع ابتدایی انجام گرفته است. روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی- مقطعی بود. جامعه آماری این پژوهش دانش‌آموزان پسر 7 تا 9 ساله مشغول به تحصیل در کلاس‌های دوم و سوم ابتدایی شهر اصفهان بودند. نمونه پژوهش بالغ بر 1514 نفر بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری مرحله‌ای نسبی انتخاب گردیدند. از پرسش نامه اختلال اضطراب جدایی و پرسش نامه اضطراب کودکان اسپنس و مصاحبه بالینی، به عنوان ابزارهای تحقیق استفاده شد و داده‌های به دست آمده با استفاده از آمار توصیفی و آزمون‌های آماری خی دو و رگرسیون لجستیک، تحلیل گردیدند. نتایج: یافته‌های این پژوهش نشان داد که میزان همه‌گیر‌شناسی اختلال اضطراب جدایی در دانش آموزان پسر 7 تا 9 ساله به میزان 93/6 درصد است. بیشترین شیوع در کودکان 7ساله‌ (46/7 درصد) بود. همچنین، کودکانی که دارای سوابقی مانند بستری شدن در بیمارستان، مهاجرت، تک والدی بودن و سابقه مرگ و میر در بستگان نزدیک بودند، دارای میزان اختلال اضطراب جدایی بالاتری بودند. نتیجه‌گیری: این تحقیق نشان داد که اختلال اضطراب جدایی بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی پسر از میزانی قابل توجه برخوردار است. بنابراین، برنامه‌ریزی برای پیشگیری و درمان این اختلال در اولویت است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی اپیدمیولوژیست‌های ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله اپیدمیولوژی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Epidemiologyen_US
dc.subjectهمه‌گیرشناسیfa_IR
dc.subjectاختلال اضطراب جداییfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزان مقطع ابتداییfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleهمه‌گیرشناسی اختلال اضطراب جدایی در دانش‌آموزان پسر مقطع ابتدایی شهر اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید چمران اهواز،دانشکده علوم تربیتی و روانشناسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید چمران اهواز دانشکده علوم تربیتی و روانشناسیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage47
dc.citation.epage57


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد