نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorضیایی, سامانfa_IR
dc.contributor.authorثمره هاشمی, خدیجهfa_IR
dc.contributor.authorثمره هاشمی, سید امجدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T09:56:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T09:56:51Z
dc.date.available1399-08-23T09:56:51Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T09:56:51Z
dc.date.issued2017-09-01en_US
dc.date.issued1396-06-10fa_IR
dc.identifier.citationضیایی, سامان, ثمره هاشمی, خدیجه, ثمره هاشمی, سید امجد. (1396). بررسی مولفه های موثر بر مصرف ماهی تازه در ایران. مجله علمي شيلات ايران, 26(3), 119-127. doi: 10.22092/ISFJ.2017.113527fa_IR
dc.identifier.issn1026-1354
dc.identifier.issn2322-5998
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22092/ISFJ.2017.113527
dc.identifier.urihttp://isfj.ir/article-1-1730-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/599270
dc.description.abstract  تحقیق حاضر عوامل موثر بر مصرف ماهی تازه در ایران را بررسی نموده است. اطلاعات مورد استفاده، شامل داده­های هزینه و درآمد 38252 خانوار شهری و روستایی می­باشد که در سال 1394 توسط مرکز آمار ایران جمع­آوری شده است. با توجه به ماهیت داده­ها، ابتدا از بین مدل­های توبیت، هکمن و دابل هاردل براساس آزمون­های نسبت راستنمایی و وونگ همچنین علامت ضرایب و معناداری آن­ها، مدل دابل هاردل به عنوان مدل مناسب انتخاب گردید. نتایج نشان داد متغیرهای سن و تحصیلات سرپرست، وضعیت درآمدی و جنسیت سرپرست، منطقه زندگی و نزدیکی به دریا تاثیر مثبت و معناداری در مشارکت (تصمیم به مصرف ماهی تازه) دارد و سن سرپرست، تحصیلات سرپرست و همسر، بعد خانوار، درآمد ماهانه خانوار و شاخص قیمت گوشت قرمز و مرغ تاثیر مثبت و قیمت ماهی تاثیر منفی و معناداری بر میزان مصرف ماهی دارد. از اینرو افزایش آگاهی و گسترش مراکز دسترسی می­تواند در افزایش مصرف موثر باشدfa_IR
dc.format.extent747
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه تحقیقات شیلات ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمي شيلات ايرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Scientific Fisheries Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22092/ISFJ.2017.113527
dc.subjectماهی تازهfa_IR
dc.subjectمدل دابل هاردلfa_IR
dc.subjectمصرفfa_IR
dc.subjectایرانfa_IR
dc.subjectاقتصاد شيلاتيfa_IR
dc.titleبررسی مولفه های موثر بر مصرف ماهی تازه در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه زابلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه زابلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue3
dc.citation.spage119
dc.citation.epage127


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد