مقایسه حل مسئله اجتماعی و مولفه های فراشناختی دانشجویان با نشانگان اختلال هراس اجتماعی و همتایان عادی
(ندگان)پدیدآور
بیرامی, منصورموحدی, یزداننوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: در دو دههی گذشته، افزایش چشمگیری در پژوهش های بالینی با هدف بررسی سازوکارهای زیرین اختلال هراس اجتماعی روی داده است. پژوهش حاضر نیز با هدف مقایسهی توان حل مسئله اجتماعی و باورهای فراشناختی در دانشجویان با نشانگان اختلال هراس اجتماعی و عادی انجام شد.
روش کار: تعداد 284 پسر از دانشجویان دانشگاه تبریز به صورت تصادفی انتخاب و علاوه بر پرسشنامه هراس اجتماعی به پرسشنامههای توان حل مسئله اجتماعی و باورهای فراشناختی پاسخ دادند. از این بین تعداد 70 نفر به عنوان نمونه پژوهش در نظر گرفته شد. تحلیل دادهها با روشهای آماری توصیفی و تحلیل واریانس چندمتغیره انجام شد.
یافتهها: تحلیل دادهها نشان داد که بین نمرات دانشجویان با نشانگان اختلال هراس اجتماعی و عادی در توان حل مسئله اجتماعی و باورهای فراشناختی تفاوت معناداری وجود داشت (01/0p
کلید واژگان
توان حل مسئله اجتماعیباورهای فراشناختی
هراس اجتماعی
روانشناسی بالینی
شماره نشریه
164تاریخ نشر
2018-02-011396-11-12
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.
شاپا
2228-70432228-7051




