نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصادقی سده, بهمنfa_IR
dc.contributor.authorربیعی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorرضوی, حمیدهfa_IR
dc.contributor.authorصادقی, سحرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T09:19:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T09:19:26Z
dc.date.available1399-08-23T09:19:26Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T09:19:26Z
dc.date.issued2015-02-01en_US
dc.date.issued1393-11-12fa_IR
dc.identifier.citationصادقی سده, بهمن, ربیعی, زهرا, رضوی, حمیده, صادقی, سحر. (1393). بررسی میزان تاثیر سازه های مختلف آموزش مدل اعتقاد سلامت بر تجویز منطقی دارو در پزشکان عمومی. مجله علوم پزشکی رازی, 21(128), 37-46.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-3557-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/596101
dc.description.abstract  : نقش گروه پزشکی بعنوان تاثیر گذارترین رکن فرهنگ تجویز و مصرف دارو توجه جدی نمود. اگرچه آگاهی پزشکان در خصوص اصول نسخه نویسی در حد قابل قبولی می‌باشد. ولی در اجرا نتایج متفاوتی دیده می شود. لذا ضروری است روش های موثر بر تغیر رفتار نسخه نویسی بررسی و مقایسه گردد.   : در این مطالعه مداخله آموزشی، 50 نفر از پزشکان عمومی مطب دار که بیشترین شاخص های اصول غیر منطقی دارو را داشتند جهت مداخله انتخاب شدند و پس از سنجش های اولیه و همسان سازی به روش مبتنی بر هدف به دو گروه با آموزش های متفاوت سازه های مختلف مدل اعتقاد بهداشتی قرارگرفتند و نهایتا پس از یک سال عملکرد آنان جمع آوری و با نرم افزارهای نسخه پرداز و آماری مقایسه گردید.   : تعداد اقلام دارویی هر نسخه بین دو گروه بر اساس آزمون تی گروه های مستقل تفاوت معنی دار نکرد. ولی تجویز فرآورده های ضد میکروبی و تزریقی در گروه تحت مداخله آموزشی منافع و موانع درک شده به شکل معنی داری کمتر از گروه تحت مداخله آموزشی حساسیت و شدت درک شده گردید (05/0p≤نتیجه گیری: آموزش منافع و موانع درک شده، احتمالا موثر تر از آموزش حساسیت و شدت درک شده در جهت تغییر عملکرد و رفتار می باشد.  fa_IR
dc.format.extent352
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectتجویز منطقی داروfa_IR
dc.subjectحساسیت و شدت درک شدهfa_IR
dc.subjectمدل اعتقاد بهداشتیfa_IR
dc.subjectپزشکی اجتماعیfa_IR
dc.titleبررسی میزان تاثیر سازه های مختلف آموزش مدل اعتقاد سلامت بر تجویز منطقی دارو در پزشکان عمومیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی اراک، اراک، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی اراک، اراک، ایرانfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue128
dc.citation.spage37
dc.citation.epage46


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد