• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 23, شماره 147
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 23, شماره 147
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نگرش کارآموزان، دستیاران و اساتید مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به برگزاری جلسات آموزشی گراند راند در سال 1393

    (ندگان)پدیدآور
    روحانی, مرضیهبرادران, حمیدرضاثناگو, اکرمسارانی, مسلمیزدانی, شهلاعلیزاده, حمیدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    696.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: گراند راند آموزشی یک روش آموزش بالینی متداول است که در اکثر بخش‌های بیمارستان‌های آموزشی در حال اجرا می‌باشد. هدف آن فراهم آوردن فرصتی برای دانشجویان است تا اطلاعات نظری را به واقعیات عملی پیوند بزنند. هدف مطالعه حاضر مقایسه دیدگاه کارآموزان، کارورزان، دستیاران و اساتید، نسبت به گراند راند در دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌باشد. روش کار: این مطالعه، توصیفی تحلیلی بر روی کارآموزان، کارورزان، دستیاران و اساتید بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه ایران به تعداد 237 نفر به روش سرشماری می‌باشد. اطلاعات بوسیله پرسشنامه به صورت سوالات چندگزینه‌ای و لیکرتی جمع آوری شد و توسط نرم‌افزار SPSS v. 21 آنالیز شد. یافته‌ها: 4/29% کارآموزان و کارورزان گراند راند آموزشی را خیلی خوب و خوب، 3/36% متوسط و 3/34% ضعیف و خیلی ضعیف و اساتید و دستیاران 62% خیلی خوب و خوب، 6/27% متوسط و 4/10% ضعیف و خیلی ضعیف ارزیابی کردند. کیفیت گراند راند بر اساس طیف سه درجه‌ای لیکرت بر حسب نوع بخش: داخلی 89/1، بخش جراحی 87/1، بخش زنان 1/2، بخش اطفال 87/1 و بر حسب درجه علمی: کارآموزان 82/1، کارورزان 85/1، دستیاران 92/1 و اساتید 13/2 بود. نتیجه‌گیری: دیدگاه دانشجویان پزشکی نسبت به گراندراند های پزشکی منفی‌تر از دستیاران و اینترن‌ها می‌باشد. شرکت فعال و تقویت استدلال، مهارت تصمیم‌گیری، بیان یافته‌های علمی و ایجاد انگیزه در دانشجویان می‌تواند از عوامل موثر در بهره‌وری بیشتر گراند راندهی آموزشی باشد.
    کلید واژگان
    گراند راند
    کارآموز
    کارورز
    دیدگاه
    پزشکی

    شماره نشریه
    147
    تاریخ نشر
    2016-09-01
    1395-06-11
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
    دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
    دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، ایران
    دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، ایران
    دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
    دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-4091-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/595972

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب