نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکریمی, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorمیرزایی نجم آبادی, خدیجهfa_IR
dc.contributor.authorعبادی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorمکوندی, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorمهدویان, میتراfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T09:17:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T09:17:44Z
dc.date.available1399-08-23T09:17:44Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T09:17:44Z
dc.date.issued2016-09-01en_US
dc.date.issued1395-06-11fa_IR
dc.identifier.citationکریمی, لیلا, میرزایی نجم آبادی, خدیجه, عبادی, عباس, مکوندی, سمیه, مهدویان, میترا. (1395). تبیین ساختار آموزشی مورد نیاز بهداشت باروری مردان در ارتباط با بیمار یهای منتقله از راه جنسی و HIV/AIDS:یک مطالعه کیفی. مجله علوم پزشکی رازی, 23(147), 82-90.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-4053-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/595968
dc.description.abstractزمینه و هدف: با توجه به آگاهی کم مردان در خصوص بهداشت باروری و جنبه های مختلف آن مانند بیماری های منتقله از راه جنسی و  HIV/AIDS نیاز  به تبیین ساختار آموزشی مورد نیاز در این زمینه وجود دارد که این امر با شناخت ادراکات ذهنی مردان و افراد آگاه شاخص، منجر به به کشف ساختاری از دیدگاه های ذهنی مبتنی بر تجربه آنان خواهد شد. روش کار: مطالعه کیفی با  روش تحلیل محتوی قراردادی، با سی نفر از مردان با رعایت حداکثر تنوع از نظر ویژگی های سنی، تحصیلی و شغلی در دو شهر تهران و مشهد، توسط مصاحبه های عمیق فردی انجام گردید و با استفاده از نرم افزار MAXqda به روش تحلیل محتوای کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: دو مضمون اصلی از یافته ها استخراج شد که می توانند تجربیات مشارکت کنندگان را در رابطه با ساختارخدمات بهداشت باروری مورد نیاز مردان به تصویرکشند. این مضامین عبارت بودند از: "  آموزش مبتنی بر توانمندسازی جنسیتی" و "لزوم توجه به ویژگی های مطلوب آموزشی". مضمون های اصلی و فرعی با جملاتی از بیانات مشارکت کنندگان در پژوهش توضیح داده شده اند. نتیجه: برای ارتقای ساختار اموزشی مورد نیاز مردان، برنامه ریزی جهت آگاه سازی و توانمند سازی  مردان با توجه به ویژگی مطلوب اموزشی در سطح ملی و منطقه ای، جهت پیشگیری از رفتارهای پرخطر ضروری است که این مهم با جلب حمایت مسئولین امکان پذیر می گردد ، کمک به اجرای مسئولانه و فراگیر چنین برنامه هایی باید اساس سیاست های دولت و جامعه در زمینه آموزش باشد.fa_IR
dc.format.extent447
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectکلمات کلیدی: بهداشت باروریfa_IR
dc.subjectمردان- آموزشfa_IR
dc.subjectبیمار یهای منتقله از راه جنسیfa_IR
dc.subjectHIV/AIDSfa_IR
dc.subjectمطالعه کیفیfa_IR
dc.subjectپرستاری و بهداشت جامعهfa_IR
dc.titleتبیین ساختار آموزشی مورد نیاز بهداشت باروری مردان در ارتباط با بیمار یهای منتقله از راه جنسی و HIV/AIDS:یک مطالعه کیفیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه بقیه اللهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد اهوازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue147
dc.citation.spage82
dc.citation.epage90


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد