| dc.contributor.author | دریازاده, سعیده | fa_IR |
| dc.contributor.author | کوهپایه زاده, جلیل | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T09:15:33Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T09:15:34Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T09:15:33Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T09:15:34Z | |
| dc.date.issued | 2015-08-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-05-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | دریازاده, سعیده, کوهپایه زاده, جلیل. (1394). دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی نسبت به خودکارآمدی پژوهشی. مجله علوم پزشکی رازی, 22(134), 68-75. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-3924-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/595793 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: باورهای پژوهشی دانشجویان تأثیر مهمی در انجام یا اجتناب از تحقیق دارد. هدف این مطالعه مقایسه دیدگاههای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی نسبت به خودکارآمدی پژوهشی بود.
روش کار: این مطالعه توصیفی- مقطعی در سال 1392 در 140 نفر از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران به روش نمونهگیری تصادفی ساده انجام شد. حجم نمونه به وسیله مطالعه مقدماتی و محاسبه واریانس نمونه تعیین شد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه خودایفا و استاندارد شده خودکارآمدی پژوهشی بود. تجزیه تحلیل آماری دادهها با استفاده از نرم افزار 17SPSS- و آزمون آماریT مستقل برای مقایسه 7 آیتم در پرسش نامه خودکارآمدی پژوهشی شامل موارد آماری و تحلیلی، مفهوم پردازی، روش و اجرا، پژوهش کیفی، گزارش نویسی، مهارتها و تبحرها و اخلاق در دانشجویان ذکر شده انجام گردید.
یافتهها: اختلاف معنیداری در مقایسه دیدگاههای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در مقیاسهای خودکارآمدی آماری و تحلیلی، مفهوم پردازی، روش و اجرا، پژوهش کیفی، گزارش نویسی و مهارتها و تبحرها مشاهده شد (001/0 p< و 008/0p=). ولی اختلاف معنیداری در مقیاس اخلاق در آنها مشاهده نشد (176/0p=).
نتیجهگیری: دانشجویان دکترای تخصصی در مقایسه با دانشجویان کارشناسی ارشد دیدگاه مثبتتری نسبت به خودکارآمدی پژوهشی داشتند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1354 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | خودکارآمدی | fa_IR |
| dc.subject | پژوهش | fa_IR |
| dc.subject | دانشجو | fa_IR |
| dc.subject | آموزش پزشکی | fa_IR |
| dc.title | دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی نسبت به خودکارآمدی پژوهشی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.citation.volume | 22 | |
| dc.citation.issue | 134 | |
| dc.citation.spage | 68 | |
| dc.citation.epage | 75 | |