نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامیری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorراعی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorچمن, رضاfa_IR
dc.contributor.authorنصیری, عیسیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T09:10:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T09:10:35Z
dc.date.available1399-08-23T09:10:35Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T09:10:35Z
dc.date.issued2012-02-01en_US
dc.date.issued1390-11-12fa_IR
dc.identifier.citationامیری, محمد, راعی, مهدی, چمن, رضا, نصیری, عیسی. (1390). پزشک خانواده: رضایتمندی متقابل پزشکان و اعضای تیم سلامت. مجله علوم پزشکی رازی, 18(92), 23-30.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-2076-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/595400
dc.description.abstract  زمینه وهدف: رضایت کارکنان موضوع مهمی می باشد که می تواند در میزان انگیزش اثر قوی داشته باشد. مطالعه حاضر با هدف تعیین میزان رضایتمندی پزشکان خانواده و اعضای تیم سلامت و برخی عوامل موثر بر آن در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام شد.   روش ‌ کار: این پژوهش از نوع مطالعات کاربردی است که به شیوه مقطعی در سال 1390 انجام شد. در این مطالعه کلیه پزشکان خانواده (25‌نفر) و اعضای تیم سلامت(224نفر) که در مراکز بهداشتی-درمانی مجری طرح مشغول فعالیت بودند، به روش سرشماری مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده شامل پرسشنامه پزشکان، بهورزان و سایر اعضای تیم سلامت بود که به روش خودایفا تکمیل شد. داده‌ها پس از جمع‌آوری وارد نرم‌افزار SPSS شده و تحلیل نتایج به کمک آزمون‌های آماری‌ t مستقل، کای‌دو، آنالیز واریانس یک طرفه و آزمون‌ تعقیبی توکی و پیرسون انجام شد.   یافته‌ها: پزشکان خانواده جمعیتی معادل 96464نفر را تحت پوشش داشتند. میانگین نمره رضایت کلی پزشکان خانواده 5/15 ± 2/97 بوده که حاکی از رضایت نسبی آنان بود. بین رضایت کلی پزشکان خانواده و جنس، وضعیت تاهل، سابقه خدمت در طرح پزشک خانواده، تعداد جمیعت تحت پوشش و سن آنان ارتباط معنی‌داری مشاهده نگردید؛ اما بین رضایت پزشکان خانواده و تعداد جابه جایی در طول طرح، رضایت از دانش و مهارت و همکاری اعضای تیم سلامت رابطه معنی‌داری وجود داشت. میانگین نمره رضایت اعضای تیم سلامت از پزشکان خانواده 60/6 ± 49/30 بوده که حاکی از رضایت نسبتاً مطلوب آنان بود. اختلاف میانگین نمره رضایت اعضای تیم سلامت از پزشکان در بین رشته‌های مختلف شغلی و فاصله تا مرکز شهرستان معنی‌دار بود.   نتیجه‌گیری: با توجه به رضایت نسبی پزشکان در صورتی که مدیران و برنامه‌ریزان به دنبال کیفیت بهتر در ارائه خدمات و ایجاد انگیزش در کارکنان و علی‌الخصوص رهبر و افسران تیم بهداشتی باشند، باید اهتمام جدی در رفع مشکلات ستادی و هماهنگی‌های درون بخشی و بازآموزی پرسنل داشته باشند.fa_IR
dc.format.extent256
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectپزشک خانوادهfa_IR
dc.subjectرضایتمندیfa_IR
dc.subjectتیم سلامتfa_IR
dc.subjectنظام ارجاعfa_IR
dc.subjectعملکرد.fa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleپزشک خانواده: رضایتمندی متقابل پزشکان و اعضای تیم سلامتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شاهرودfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شاهرودfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شاهرودfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شاهرودfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue92
dc.citation.spage23
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد