نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorافخم ابراهیمی, عزیزهfa_IR
dc.contributor.authorنصراصفهانی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorثقفی, نادیاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T09:06:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T09:06:22Z
dc.date.available1399-08-23T09:06:21Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T09:06:22Z
dc.date.issued2004-09-01en_US
dc.date.issued1383-06-11fa_IR
dc.identifier.citationافخم ابراهیمی, عزیزه, نصراصفهانی, مهدی, ثقفی, نادیا. (1383). انتظارات و رضایت بیماران از پزشک معالج خود. مجله علوم پزشکی رازی, 11(41), 367-375.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-24-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/595064
dc.description.abstract    هدف از این پژوهش تعیین نوع انتظارات و رضایت بیماران از پزشک معالج خود بوده است. در این مطالعه 375 بیمار که به طور سرپایی به درمانگاه‌های مختلف روزانه بیمارستان رسول اکرم(ص) مراجعه کرده بودند، توسط نمونه‌گیری نسبتی انتخاب شدند و مقیاس “خواسته بیماران” که 3 انتظار، حمایت عاطفی، بررسی و درمان را می‌سنجد و یک پرسش‌نامه رضایت که شامل سئوالاتی در مورد پیروی بیماران از دستورات پزشکی و سطح کلی رضایت آن‌ها بود، مورد بررسی قرار گرفت. اطلاعات به دست آمده جهت تجزیه و تحلیل به برنامه SPSS انتقال یافت. بررسی یافته‌ها که براساس 4 فرضیه انجام شد نشان داد که بین درمانگاه‌های مختلف از نظر انتظارات “حمایت عاطفی” و “بررسی و درمان” تفاوت معنی‌داری وجود دارد. علاوه بر آن رضایت بیماران با برآورده شدن خواسته “توجیه شدن” هم‌بستگی معنی‌داری را نشان داد هم چنین رابطه مثبت و معنی‌داری بین رضایت و پیروی از دستورات دارویی و تغییر پزشک وجود داشت. آگاهی پزشکان از انتظارات بیماران و عواملی که روی رضایت آن‌ها موثر است موجب بهبود روابط پزشک ـ بیمار و کیفیت مراقبت بهداشتی می‌شود که هدف نهایی سیستم بهداشتی می‌باشد.        fa_IR
dc.format.extent237
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subject: 1 – انتظاراتfa_IR
dc.subject2 – رضایت بیمارانfa_IR
dc.subject3 – پزشک معالجfa_IR
dc.subjectپزشکی اجتماعیfa_IR
dc.titleانتظارات و رضایت بیماران از پزشک معالج خودfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue41
dc.citation.spage367
dc.citation.epage375


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد