نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمصدق راد, علی محمدfa_IR
dc.contributor.authorاکبری ساری, علیfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی نژادی, ترانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T09:05:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T09:05:43Z
dc.date.available1399-08-23T09:05:43Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T09:05:43Z
dc.date.issued2017-03-01en_US
dc.date.issued1395-12-11fa_IR
dc.identifier.citationمصدق راد, علی محمد, اکبری ساری, علی, یوسفی نژادی, ترانه. (1395). ارزشیابی استاندارهای اعتباربخشی بیمارستانها. مجله علوم پزشکی رازی, 23(153), 43-54.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-4284-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/595009
dc.description.abstractزمینه و هدف: ارزشیابی و اعتباربخشی بیمارستان‌ها نقش به‌سزایی در ارتقای کیفیت، ایمنی و اثربخشی خدمات درمانی ارائه شده و افزایش کارایی بیمارستان‌ها دارد. اثربخشی سیستم اعتباربخشی به کیفیت استانداردهای اعتباربخشی، هماهنگی و جامعیت روش اعتباربخشی و کمیت و کیفیت ارزیابان اعتباربخشی بستگی دارد. این پژوهش با هدف بررسی دیدگاه مدیران بیمارستان‌های کشور در خصوص محتوای استاندارهای اعتباربخشی بیمارستان‌های کشور انجام شد. روش کار: این پژوهش در سال 1394 با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخته با روایی و پایایی بالا انجام شد. از مدیران 547 بیمارستان کشور با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی ساده نظرسنجی به عمل آمد. از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی شامل کروسکال، من ویتنی و رگرسیون برای تحلیل داده ها استفاده شد.  یافته‌ها: میزان رضایت مدیران بیمارستان‌ها از محتوای استاندارهای اعتباربخشی بیمارستان‌های کشور 67/0±64/2 از 5 امتیاز (متوسط) بود. حدود 1/15 درصد مدیران بیمارستان‌ها از محتوای استاندارهای اعتباربخشی بیمارستان‌های کشور راضی بودند. بیشترین نارضایتی مربوط به عدم شفافیت استانداردها و سنجه‌ها، وزن یکسان سنجه‌های اعتباربخشی و تعداد زیاد استانداردها و سنجه‌ها و کمترین نارضایتی مربوط به توجه به قوانین و آیین نامه‌های ملی در استانداردهای اعتباربخشی بود. نتیجه‌گیری: کاهش تعداد استانداردها و سنجه‌ها، سطح بندی و شفاف تر شدن سنجه‌ها، تغییر مقیاس امتیازدهی، جامع تر دیدن استانداردها، بکارگیری رویکرد کارکردی در تدوین استاندارها و همچنین توجه به تنوع بیمارستان‌ها در تدوین سنجه‌ها می‌تواند به بهبود محتوای استاندارهای اعتباربخشی کمک کند.fa_IR
dc.format.extent233
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectاعتباربخشیfa_IR
dc.subjectبیمارستانfa_IR
dc.subjectاستانداردfa_IR
dc.subjectمحتواfa_IR
dc.subjectآموزش بهداشتfa_IR
dc.titleارزشیابی استاندارهای اعتباربخشی بیمارستانهاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی تهران. تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی تهران. تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی تهران. تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue153
dc.citation.spage43
dc.citation.epage54


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد