نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبادی فرد آذر, فربدfa_IR
dc.contributor.authorدهداری, طاهرهfa_IR
dc.contributor.authorدهداری, لالهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T09:04:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T09:04:41Z
dc.date.available1399-08-23T09:04:41Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T09:04:41Z
dc.date.issued2015-11-01en_US
dc.date.issued1394-08-10fa_IR
dc.identifier.citationعبادی فرد آذر, فربد, دهداری, طاهره, دهداری, لاله. (1394). تبیین انتظارات اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشجویان دکتری در روند انجام رساله. مجله علوم پزشکی رازی, 22(137), 19-30.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-4071-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/594928
dc.description.abstractزمینه و هدف: دانستن انتظارات اساتید راهنما می تواند در افزایش کیفیت پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی تاثیرگذار باشد. هدف مطالعه حاضر تبیین انتظارات اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشجویان دکتری در روند انجام رساله دکتری در قالب یک تحلیل محتوای کیفی می باشد. روش  کار: تحقیق با طراحی کیفی بر روی 25 استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1393 با استفاده از نمونه‌گیری مبتنی بر هدف انجام شد. داده‌ها از طریق مصاحبه‌های بدون ساختار جمع‌آوری و به روش تجزیه و تحلیل محتوایی (از نوع Conventional ) تحلیل شدند. کلیه مصاحبه‌ها ضبط و پیاده شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین سن اساتید مشارکت کننده 6/48 سال با انحراف معیار60/6 بود. پس از تحلیل و کدبندی اطلاعات، 3 مضمون اصلی شامل وظایف دانشجو در فرآیند تحقیق (با 5 زیر طبقه شامل انتخاب موضوع، آماده سازی و ثبت پروپوزال، جمع آوری داده ها، فرآیند پذیرش مقاله، نگارش و دفاع از رساله)، پیش نیازهای لازم برای انجام رساله (با 5 زیر طبقه شامل پذیرش استاد راهنما، پیش نیازهای علمی، انتظارات و توقعات غیر واقع بینانه از استاد، مهارت های شناختی –روانی لازم و توجه به زمان) و ارتباطات (با 2 زیر طبقه شامل نحوه برقراری ارتباط با استاد راهنما و برآورده کردن انتظارات گروه آموزشی) به عنوان انتظارات اساتید از دانشجویان دکتری ظهور یافتند.  نتیجه گیری: آگاه سازی دانشجویان دکتری از انتظارات اساتید راهنما در روند انجام رساله می تواند به کاهش توقعات و انتظارات غیر واقع بینانه و در نهایت افزایش کیفیت رساله منجر شود.fa_IR
dc.format.extent707
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectانتظاراتfa_IR
dc.subjectدانشجوی دکتریfa_IR
dc.subjectاستاد راهنماfa_IR
dc.subjectرسالهfa_IR
dc.subjectمطالعه کیفیfa_IR
dc.subjectنوزادانfa_IR
dc.titleتبیین انتظارات اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشجویان دکتری در روند انجام رسالهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد و متخصص مدیریت خدمات بهداشتی-درمانی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار و متخصص آموزش بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد آمار، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue137
dc.citation.spage19
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد