| dc.contributor.author | عبادی فرد آذر, فربد | fa_IR |
| dc.contributor.author | دهداری, طاهره | fa_IR |
| dc.contributor.author | دهداری, لاله | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T09:04:41Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T09:04:41Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T09:04:41Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T09:04:41Z | |
| dc.date.issued | 2015-11-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-08-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عبادی فرد آذر, فربد, دهداری, طاهره, دهداری, لاله. (1394). تبیین انتظارات اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشجویان دکتری در روند انجام رساله. مجله علوم پزشکی رازی, 22(137), 19-30. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-4071-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/594928 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: دانستن انتظارات اساتید راهنما می تواند در افزایش کیفیت پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی تاثیرگذار باشد. هدف مطالعه حاضر تبیین انتظارات اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشجویان دکتری در روند انجام رساله دکتری در قالب یک تحلیل محتوای کیفی می باشد.
روش کار: تحقیق با طراحی کیفی بر روی 25 استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1393 با استفاده از نمونهگیری مبتنی بر هدف انجام شد. دادهها از طریق مصاحبههای بدون ساختار جمعآوری و به روش تجزیه و تحلیل محتوایی (از نوع Conventional ) تحلیل شدند. کلیه مصاحبهها ضبط و پیاده شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: میانگین سن اساتید مشارکت کننده 6/48 سال با انحراف معیار60/6 بود. پس از تحلیل و کدبندی اطلاعات، 3 مضمون اصلی شامل وظایف دانشجو در فرآیند تحقیق (با 5 زیر طبقه شامل انتخاب موضوع، آماده سازی و ثبت پروپوزال، جمع آوری داده ها، فرآیند پذیرش مقاله، نگارش و دفاع از رساله)، پیش نیازهای لازم برای انجام رساله (با 5 زیر طبقه شامل پذیرش استاد راهنما، پیش نیازهای علمی، انتظارات و توقعات غیر واقع بینانه از استاد، مهارت های شناختی –روانی لازم و توجه به زمان) و ارتباطات (با 2 زیر طبقه شامل نحوه برقراری ارتباط با استاد راهنما و برآورده کردن انتظارات گروه آموزشی) به عنوان انتظارات اساتید از دانشجویان دکتری ظهور یافتند.
نتیجه گیری: آگاه سازی دانشجویان دکتری از انتظارات اساتید راهنما در روند انجام رساله می تواند به کاهش توقعات و انتظارات غیر واقع بینانه و در نهایت افزایش کیفیت رساله منجر شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 707 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | انتظارات | fa_IR |
| dc.subject | دانشجوی دکتری | fa_IR |
| dc.subject | استاد راهنما | fa_IR |
| dc.subject | رساله | fa_IR |
| dc.subject | مطالعه کیفی | fa_IR |
| dc.subject | نوزادان | fa_IR |
| dc.title | تبیین انتظارات اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشجویان دکتری در روند انجام رساله | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد و متخصص مدیریت خدمات بهداشتی-درمانی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار و متخصص آموزش بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد آمار، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه یزد، یزد، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 22 | |
| dc.citation.issue | 137 | |
| dc.citation.spage | 19 | |
| dc.citation.epage | 30 | |