• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 24, شماره 160
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 24, شماره 160
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل موثر بر انتخاب پزشک متخصص توسط بیمار در شهر تهران

    (ندگان)پدیدآور
    مصدق راد, علی محمدجویا, طاهره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    268.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: انتخاب آگاهانه پزشک توسط بیمار از طریق ایجاد رقابت بین پزشکان می‌تواند منجر به بهبود کیفیت خدمات پزشکی شود. انتخاب آگاهانه بیماران موجب می شود که پزشکان نسبت به نیازها و انتظارات منطقی بیماران پاسخگو باشند. این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موثر بر انتخاب پزشک متخصص توسط بیماران شهر تهران انجام شده است. روش کار: برای انجام این پژوهش توصیفی و مقطعی از یک پرسشنامه 40 سوالی با روایی و پایایی بالا بر اساس مدل 10 Ps  مصدق راد شامل محصول، مکان، قیمت، محیط فیزیکی، کارکنان، فرآیند ارائه‏ خدمت، بسته خدمت، عملکرد، موقعیت و تبلیغات استفاده شد. تعداد 400 بیمار با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده در این پژوهش شرکت کردند. داده‌ها با استفاده از نرم افزارSPSS تحلیل شد. یافته‌ها: عوامل مرتبط با ویژگی‌های بیمار و پزشک، محیط ارائه خدمات و عوامل زمینه‌ای بر انتخاب یک پزشک متخصص توسط بیمار اثر می‌گذارند. عوامل متعدد ساختاری، فرایندی و پیامدی مرتبط با پزشک متخصص انتخاب بیمار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به ترتیب ارائه خدمات پزشکی کامل، نحوه ارائه خدمت، نوع خدمت و تبلیغات مهمترین علل انتخاب یک پزشک متخصص توسط بیمار بود. بین عملکرد پزشک متخصص و انتخاب آگاهانه بیمار و توصیه پزشک به دوستان و آشنایان توسط بیمار رابطه آماری معنی‌داری وجود دارد. نتیجه‌گیری: کیفیت خدمات پزشک متخصص یکی از مهمترین عوامل موثر بر انتخاب بیمار است. آگاهی از دلایل انتخاب پزشک توسط بیمار می‌تواند به عنوان ابزار مفیدی برای بازاریابی پزشکان مورد استفاده قرار گیرد.  
    کلید واژگان
    انتخاب
    بیمار
    پزشک متخصص
    رضایت بیمار
    بازاریابی
    پزشکی

    شماره نشریه
    160
    تاریخ نشر
    2017-10-01
    1396-07-09
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران
    تهران، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-4392-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/594836

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب