نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقجرزاده, مهساfa_IR
dc.contributor.authorعدیلی اقدم, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T09:01:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T09:01:26Z
dc.date.available1399-08-23T09:01:25Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T09:01:26Z
dc.date.issued2012-04-01en_US
dc.date.issued1391-01-13fa_IR
dc.identifier.citationقجرزاده, مهسا, عدیلی اقدم, فاطمه. (1391). سبک یادگیری دستیاران رشته های مختلف پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله علوم پزشکی رازی, 19(94), 27-32.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-2098-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/594673
dc.description.abstract  زمینه و هدف: یادگیری یک فرآیند پیچیده است که عوامل زیادی بر آن اثر دارند. سبک یادگیری یکی از عوامل موثر بر یادگیری است که نحوه پردازش اطلاعات توسط افراد می باشد و موثر از عواملی چون ویژگی‌های شناختی و فیزیولوژیکی افراد است. هدف از این مطالعه بررسی سبک یادگیری دستیاران بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود تا زمینه ای برای مداخله و ارتقا آموزش دستیاری باشد.   روش ‌ کار : به روش تصادفی ساده، هفت رشته از میان رشته‌های دستیاری دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخاب و از هر گروه با استفاده از جدول اعداد تصادفی شانزده دستیار برای شرکت در مطالعه انتخاب شدند. در مجموع 112 دستیار در هفت رشته رادیولوژی، داخلی، جراحی عمومی، چشم پزشکی، اطفال، روان پزشکی و طب اورژانس وارد مطالعه شدند. از پرسشنامه پنج سوالی سبک یادگیری کلب Kolb learning style Inventory) ) بهره‌گیری شد. داده ‌ ها پس از جمع آوری وارد نرم افزار SPSS version 18 شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.   یافته‌ها : هفتاد وسه دستیار به پرسشنامه پاسخ دادند ( میزان پاسخ دهی=65%). در اکثر رشته ها به جز داخلی بیشترین سبک یادگیری افراد جذب کننده و سپس سبک یادگیری هم گرا بود و در دستیاران رشته داخلی بیشترین آن هم گرا و سپس جذب کننده بود.   نتیجه‌گیری: با توجه به استفاده سبک‌های یادگیری جذب کننده و هم گرا در بین دستیاران، روش های آموزشی چون سخنرانی، دیاگرام ها و دسته نوشته‌های استاد باید مورد توجه قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent269
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectسبک یادگیریfa_IR
dc.subjectدستیارپزشکیfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی تهران.fa_IR
dc.subjectپزشکی اجتماعیfa_IR
dc.titleسبک یادگیری دستیاران رشته های مختلف پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue94
dc.citation.spage27
dc.citation.epage32


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد