نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآقاجانی, مژگانfa_IR
dc.contributor.authorنصرآبادی, طاهرهfa_IR
dc.contributor.authorابراهیمی ابیانه, ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T08:31:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T08:31:13Z
dc.date.available1399-08-23T08:31:13Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T08:31:13Z
dc.date.issued2018-03-01en_US
dc.date.issued1396-12-10fa_IR
dc.identifier.citationآقاجانی, مژگان, نصرآبادی, طاهره, ابراهیمی ابیانه, ابراهیم. (1396). بررسی تاثیر آموزش احیای قلبی ریوی پایه به روش ویدیو فیدبک بر عملکرد ناجیان غیر حرفه ای. بیهوشی و درد, 8(4), 84-92.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6659
dc.identifier.issn2322-3324
dc.identifier.urihttp://jap.iums.ac.ir/article-1-5359-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/592357
dc.description.abstract زمینــه و هــدف: کمــک بــه بیمــاران دچــار ایســت قلبــی بســتگی بــه ســرعت و کیفیــت معالجــه دارد لــذا افــراد غیــر حرفــه ای عمومــا از انجــام ایــن عمــل ناتــوان هســتند و هــر نــوع آمــوزش بــه ایــن افــراد اعــم از حضــور در کلاس، برنامه هــای تلویزیونــی، مطبوعــات و کتــاب می توانــد بــه نجــات جــان ایــن افــراد کمــک کنــد. هــدف از ایــن پژوهــش ایــن اســت کــه آیــا آمــوزش احیــای قلبــی ریــوی پایــه بــه روش ویدیــو فیدبــک بــر عملکــرد ناجیــان غیــر حرفــه ای تاثیــر دارد؟ مــواد و روش هــا: مطالعــه حاضــر از نــوع تجربــی بــوده کــه بــه منظــور تاثیــر آمــوزش احیــای قلبــی ریــوی پایــه بــه روش ویدیــو فیدبــک بــر  نفــر از دانشــجویان پرســتاری ســال اول کــه بــه صــورت تصادفــی ســاده در 50 عملکــرد ناجیــان غیــر حرفــه ای پرداختــه اســت نمونــه پژوهــش دو گــروه آزمــون (ســخنرانی،آموزش عملــی، ویدیــو فیدبــک) و گــروه کنتــرل (ســخنرانی و آمــوزش عملــی) وارد مطالعــه  شــدند. از ابــزار ویدیــو  اســتفاده شــد. 1393 و چــک لیســت اســتاندارد جامــع خدمــات پرســتاری چــاپ 2015 و چــک لیســت انجمــن گایدلایــن احیــای قلبی ریــوی نتایــج عملکــرد ایــن دو گــروه پــس از جمــع آوری داده هــا مــورد تجزیــه و تحلیــل آمــاری قــرار گرفــت. ، کــه ایــن میانگیــن در گــروه 17/2 و بعــد از آزمــون مجــدد برابــر 11 یافته هــا: میانگیــن نمــرات قبــل از آزمــون مجــدد در گــروه آزمــون  p-value>0/001 مقــدار t-test بــه دســت آمــد. همچنیــن بــا انجــام آزمــون 14/62 و بعــد از آزمــون مجــدد 12/5کنتــرل قبــل از آزمــون مجــدد اســتخراج شــد کــه تفــاوت معنــاداری را بــه همــراه داشــت. نتیجه گیری: آموزش به روش ویدیو فیدبک بر عملکرد دانشجویان پرستاری در گروه آزمون موثر است.fa_IR
dc.format.extent276
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن رژیونال آنستزی و درد ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofبیهوشی و دردfa_IR
dc.relation.ispartofAnesthesiology and Painen_US
dc.subjectاحیــای قلبی ریوی پایــهfa_IR
dc.subjectویدیو فیدبــکfa_IR
dc.subjectناجیان غیــر حرفه ایfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر آموزش احیای قلبی ریوی پایه به روش ویدیو فیدبک بر عملکرد ناجیان غیر حرفه ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue4
dc.citation.spage84
dc.citation.epage92


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد