نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعوض بخش, محمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorمیرحسینی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorانتظاری, احمدfa_IR
dc.contributor.authorجراح زاده, محمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorمیرحسینی, ساراfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T08:30:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T08:30:31Z
dc.date.available1399-08-23T08:30:31Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T08:30:31Z
dc.date.issued2016-07-01en_US
dc.date.issued1395-04-11fa_IR
dc.identifier.citationعوض بخش, محمد حسین, میرحسینی, حمید, انتظاری, احمد, جراح زاده, محمد حسین, میرحسینی, سارا. (1395). بررسی میزان آگاهی دانشجویان سال آخر هوشبری و اتاق عمل در باره نحوه انجام صحیح احیای قلبی و ریوی. بیهوشی و درد, 7(2), 55-61.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6659
dc.identifier.issn2322-3324
dc.identifier.urihttp://jap.iums.ac.ir/article-1-5268-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/592299
dc.description.abstractزمینه و هدف:  مطالعات متعدد نشان داده است که پرستاران اتاق عمل و بیهوشی باید آگاهی کافی در زمینه احیای قلبی ریوی داشته باشند. براین اساس، مطالعه پیش رو به بررسی میزان آگاهی دانشجویان رشته های هوشبری و اتاق عمل در مورد نحوه صحیح انجام احیاء قلبی  ریوی(CPR) می پردازد. روش بررسی : پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی مقطعی بود و شامل کلیه  97  نفر دانشجوی سال آخر رشته‌های هوشبری و اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی یزد در نیم سال دوم 91-92 بود. برای سنجش میزان آگاهی دانشجویان از پرسشنامه دو قسمتی استفاده شد. بخش اول شامل سئوالات مربوط به سن، جنس و رشته  و قسمت دوم شامل سوالات مربوط به روش صحیح انجام احیای قلبی ریوی می گردید. سپس داده ها وارد نرم افزار SPSS-19 گردید و به وسیله آمار توصیفی (جداول توزیع فراوانی، درصد، شاخصهای میانگین، میانه و انحراف معیار) و آزمون من وتینی تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: میزان آگاهی دانشجویان در هنگام مواجهه با بیمار دچار ایست قلبی ریوی، در مرحله احیا پایه (BLS)در حد خوب، در مرحله ی احیا پیشرفته(ACLS) و در مرحله ی مراقبت پس از احیا در سطح متوسط  بود. نتیجه گیری : بطور کلی،  آگاهی دانشجویان سال آخر هر دو رشته هوشبری و اتاق عمل در مواجهه با بیمار ایست قلبی وتنفسی در سطح متوسط بوده که توصیه می شود آموزش  واحدهای درسی مربوط به احیای قلبی ریوی  با استفاده از روش های مختلف ارائه گردد.fa_IR
dc.format.extent322
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن رژیونال آنستزی و درد ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofبیهوشی و دردfa_IR
dc.relation.ispartofAnesthesiology and Painen_US
dc.subjectاحیا قلبی ریویfa_IR
dc.subjectایست قلبی تنفسیfa_IR
dc.subjectآموزش احیا قلبی ریویfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleبررسی میزان آگاهی دانشجویان سال آخر هوشبری و اتاق عمل در باره نحوه انجام صحیح احیای قلبی و ریویfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage55
dc.citation.epage61


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد