نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorادهم, داوودfa_IR
dc.contributor.authorسالم صافی, پرویزfa_IR
dc.contributor.authorامیری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorدادخواه, بهروزfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, محمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorمظفری, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorستاری, ذکرالهfa_IR
dc.contributor.authorداداشیان, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T08:28:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T08:28:17Z
dc.date.available1399-08-23T08:28:17Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T08:28:17Z
dc.date.issued2008-09-01en_US
dc.date.issued1387-06-11fa_IR
dc.identifier.citationادهم, داوود, سالم صافی, پرویز, امیری, محمد, دادخواه, بهروز, محمدی, محمدعلی, مظفری, ناصر, ستاری, ذکراله, داداشیان, سعید. (1387). بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی سالتحصیلی 87-1386 دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. مجله دانشگاه علوم پزشکی اردبیل, 8(3), 229-234.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7280
dc.identifier.issn2228-7299
dc.identifier.urihttp://jarums.arums.ac.ir/article-1-307-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/592089
dc.description.abstractزمینه و هدف: با توجه به اینکه دانشجویان گروه های مختلف علوم پزشکی در آینده عهده دار مدیریت سلامت جامعه خواهند بود.شناخت مسایلی که می توانند سلامت روانی دانشجویان را به مخاطره بیندازند ضروری بنظر می رسد بنابراین مطالعه حاضر با هدف تعیین وضعیت سلامت روانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام شده است.روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی و تحلیلی است. 352 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال 1386 با سر شماری انتخاب شدند. پرسشنامه حاوی مشخصات فردی و نیز آزمون سلامت روان 28 سوالی GHQ (General Health questionnaire) توسط آنها تکمیل شد برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آزمون مجذور کای استفاده شد.یافته ها: نتایج این بررسی نشان داد در بعد نشانه های جسمانی 1/7% ، اضطراب و بی خوابی 2/3% ،عملکرد اجتماعی 4/3%و افسردگی شدید 2% دانشجویان مشکل داشتند همچنین بر اساس نقطه برش 23، 22/7% دانشجویان مشکوک به اختلال روانی بودند در مطالعه حاضر از نظر اختلالات روانی بین دانشجویان دختر و پسر رابطه آماری معنی دار مشاهده نشد ولی بین وضعیت روانی با مدرک تحصیلی پدر، تعداد اعضای خانواده و شغل مادر ارتباط آماری معنی دار بدست آمد (p<0/05). نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش، انجام ارزیابی های روان شناختی دانشجویان و ارایه خدمات مشاوره در زمینه های مختلف در جهت ارتقای سطح سلامت روانی دانشجویان توصیه می گردد.fa_IR
dc.format.extent152
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اردبیلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی اردبیلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Ardabil University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.subjectدانشجویان علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectاختلال روانیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleبررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی سالتحصیلی 87-1386 دانشگاه علوم پزشکی اردبیلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله اصیلfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage229
dc.citation.epage234


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد