میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان به بخش فوریت های پزشکی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، 1379
(ندگان)پدیدآور
انتظاری اصل, مسعودمعتمدی, فریبانوع مدرک
Textمقاله اصیل
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: کیفیت خدمات ارایه شده به بیماران اورژانس در یک بیمارستان و نیز میزان رضایت این بیماران از خدمات ارایه شده نمادی از وضعیت کلی ارایه خدمات در آن بیمارستان به شمار می آید. هدف از انجام این پژوهش ارزیابی میزان رضایتمندی مراجعهکنندگان به بخشهای مختلف فوریتهای پزشکی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل طی پاییز و زمستان سال 1379 بوده است. روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی مقطعی بود . 600 نفر از افرادی که به علل مختلف نیاز به خدمات درمانی فوری داشته و به بخش فوریتهای پزشکی بیمارستانهای علوی، فاطمی، بوعلی و علی اصغر مراجعه کرده بودند، به وسیله تکمیل پرسشنامه در مورد نحوه ارایه خدمات مورد پرسش قرار گرفتند. اطلاعات پرسشنامههای بیماران پس از کدگذاری وارد رایانه شده و با استفاده از نرمافزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتهها: یافته ها نشان داد که 1/78% از مراجعه کنندگان در مجموع از نحوه ارایهخدمات در این مراکز رضایـت داشتند. بیشترین میزان رضایت مندی از نحوه ارایه خدمات پزشکی و تخصصی (8/93%) و ط ـ رز برخورد پزشک (3/92%) و پرستار (8/91%) و کمترین میزان رضایتاز گران بودن هزینه دریافت شده (2/40%) و عدم دسترسی به داروهای غیر اورژانسی در داروخانه بیمارستان (9/42%) بوده است. نتیجهگیری: با توجه به یافتههای حاصل از مطالعه حاضر لزوم توجه بیشتر به پوشش صحیح و فراگیربیمههای درمانی و تجهیز مراکز فوریتهای پزشکی بیمارستانها به داروخانه شبانه روزی بیش از پیش آشکار میگردد.
کلید واژگان
فوریتهای پزشکیبیمارستان
رضایتمندی
خدمات پزشکی
تخصصي
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2003-06-011382-03-11
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی اردبیلشاپا
2228-72802228-7299




