نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنقی زاده باقی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorخان بابازاده قدیم, مژگانfa_IR
dc.contributor.authorثمری, عیسیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T08:19:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T08:19:06Z
dc.date.available1399-08-23T08:19:06Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T08:19:06Z
dc.date.issued2015-09-01en_US
dc.date.issued1394-06-10fa_IR
dc.identifier.citationنقی زاده باقی, عباس, خان بابازاده قدیم, مژگان, ثمری, عیسی. (1394). بررسی موانع و مشکلات پژوهشی ازدیدگاه اعضای هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. مجله دانشگاه علوم پزشکی اردبیل, 15(3), 255-264.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7280
dc.identifier.issn2228-7299
dc.identifier.urihttp://jarums.arums.ac.ir/article-1-897-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/591398
dc.description.abstract  زمینه و هدف: بارزترین شاخص بالندگی و توسعه‌ یافتگی یک کشور توانایی‌های فن‌آورانه و پژوهش‌های علمی آن کشور می‏باشد، لذا هر اقدامی برای روشن ساختن جایگاه تحقیق و موانع پیش‌روی آن، حائز اهمیت است . هدف مطالعه حاضر بررسی مشکلات پژوهشی و موانع تولید علم از نظر اعضاء هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می باشد.   روش کار: در یک تحقیق توصیفی و پیمایشی نمونه ای به تعداد 126 نفر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه دو قسمتی شامل اطلاعات جمعیت نگاری و پرسشنامه موانع پژوهشی ستوده اصل و همکاران (1393) می باشد که دارای 39 گویه در مقیاس 5 گزینه ای لیکرت است. برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش‏های آماری تی تست تک نمونه ای،آزمون تی تست برای گروه‏های مستقل و آزمون آنوا استفاده گردید.   یافته ها: میانگین حیطه مشکلات مربوط به تهیه و تدوین طرح پژوهشی 86/2 و کمتر از میانگین مفهومی بود، اما از نظر آماری معنی دار نبود (056/0 = p) . البته در سه حیطه دیگر یعنی حیطه مشکلات در اجرای طرح، حیطه مشکلات اداری و مدیریتی و حیطه مشکلات فردی میانگین مربوطه بزرگتر از میانگین مفهومی بوده و تفاوت از نظر آماری معنی دار بود (p ≤ 0/05). در مجموع سئوالات و در کل حیطه های چهارگانه میانگین 22/3 و بیشتر از میانگین مفهومی بوده و تفاوت نیز معنی دار بود (001/0= p).   نتیجه گیری: در بررسی درون حیطه ها به ترتیب مهمترین مشکلات و موانع پژوهشی از نظر اعضای هیئت علمی شامل ضعف کارگروهی در دانشگاه، حجم زیاد کار و انتظارات مختلف دانشگاه از اعضای هیئت علمی و عدم وجود فضای مناسب تحقیقاتی بود.fa_IR
dc.format.extent269
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اردبیلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی اردبیلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Ardabil University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectپژوهشfa_IR
dc.subjectدانشگاهfa_IR
dc.subjectاردبیلfa_IR
dc.subjectهیئت علمیfa_IR
dc.titleبررسی موانع و مشکلات پژوهشی ازدیدگاه اعضای هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم پایه، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، اردبیل،fa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت امورآموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue3
dc.citation.spage255
dc.citation.epage264


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد