نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآصف زاده،, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorپیری, زکیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:46:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:46:54Z
dc.date.available1399-08-23T07:46:54Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:46:54Z
dc.date.issued2004-10-01en_US
dc.date.issued1383-07-10fa_IR
dc.identifier.citationآصف زاده،, سعید, پیری, زکیه. (1383). انتشار: فعالیت کلیدی در مدیریت دانش. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 6(4), 54-62.fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-2671-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/589050
dc.description.abstractسابقه و هدف: امروزه کشورها براساس توانایی آنها در تولید و کاربرد دانش طبقه بندی می شوند. مدیریت دانش به یک موضوع مهم و حیاتی در سازمان ها تبدیل شده است و انتشار و اشاعه دانش یکی از فعالیت های مهم در مدیریت دانش می باشد. هدف از این پژوهش، مطالعه مبانی نظری و تئوری های مهم در زمینه اشاعه دانش، انتشار اطلاعات و ویژگی های انتشار موثر جهت استفاده از دستاوردهای دانش بوده است. روش پژوهش: این مطالعه مروری منظم (سیستماتیک) با استفاده از منابع کتابخانه ای دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی و کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران و جستجوی اینترنتی با استفاده از موتور جستجوهای Google و Mamma و سایت های Science@direct و PubMed در محدوده زمانی 2003-1990 و سایت مرکز ملی انتشار تحقیقات مربوط به معلولیت (NCDDR) انجام گرفت. فعالیت های مربوط به درک مفهوم کاربردی دانش و تمرکز بر انتشار اطلاعات بعنوان موج سوم از سال 1980 به بعد مطرح شده است. تحقیقات زیادی که در زمینه انتشار انجام گرفته است، دو جهت گیری عمده داشته اند: آنهایی که در جستجوی مناسب ترین راه ها برای انتشار اطلاعات بوده اند و آنهایی که به موضوع انتشار از زاویه کاربرد اطلاعات توسط کاربران مورد نظر نگریسته اند. 5 عنصر عمده که در انتشار موثر هستند، عبارتند از: منبع انتشار، محتوای پیام، رسانه انتشار، زمینه انتشار و کاربرد مورد نظر و انتشار موثر نیازمند تعامل مناسب بین این عناصر می باشد. پدیده انتشار یک فرایند خطی نبوده بلکه ارتباط نزدیک و همکاری متقابلی بین سه عامل (تولید، رسانه و کاربرد) وجود دارد. چهار نوع دانش به روش های متفاوتی از انتشار نیاز دارند. نتیجه گیری: هر سازمانی که به مزیت های رقابتی در دنیای امروز می اندیشد، بخصوص سازمان هایی که در زمینه پژوهش فعالیت دارند لازم است برای کاربردی کردن دانش تولید شده، برنامه ریزی مناسبی را برای انتشار دانش با درنظر گرفتن ویژگی های انتشار موثر و با مشارکت کاربران تهیه و اجرا نماید.fa_IR
dc.format.extent678
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectانتشار دانشfa_IR
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectاطلاعاتfa_IR
dc.subjectبیوشیمیfa_IR
dc.titleانتشار: فعالیت کلیدی در مدیریت دانشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue4
dc.citation.spage54
dc.citation.epage62


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد