نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorده بزرگی،, غلامرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:46:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:46:41Z
dc.date.available1399-08-23T07:46:41Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:46:41Z
dc.date.issued2003-12-01en_US
dc.date.issued1382-09-10fa_IR
dc.identifier.citationده بزرگی،, غلامرضا. (1382). علل افت تحصیلی در دانشجویان پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، 1378. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 5(5), 74-78.fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-2790-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/589028
dc.description.abstractسابقه و هدف: افت تحصیلی دانشجویان پزشکی یک مساله بسیار مهم در آموزش پزشکی است که در صورت عدم کنترل موجب پایین آمدن سطح علمی پزشکان در سال های آینده خواهد شد. این مطالعه با هدف بررسی علل افت تحصیلی در گروهی از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است. مواد و روش ها: در این مطالعه که به صورت مقطعی بر روی کلیه دانشجویان ورودی 72-1371 انجام گرفت، دانشجویان براساس معدل دانشگاهی و تعداد ترم های مشروطی به دو گروه موفق (معدل بالای 16 و فاقد ترم مشروطی) و ناموفق (معدل زیر 14 و بیش از یک ترم مشروطی) تقسیم شدند. تعداد کل دانشجویان مورد مطالعه 215 نفر بودند که از این تعداد براساس معیارهای فوق 82 نفر موفق و 53 نفر ناموفق شناخته شدند. یافته ها: معدل دوران متوسطه، میزان علاقه به پزشکی و سطح تحصیلی والدین در دانشجویان موفق از دانشجویان ناموفق بالاتر بود. بعلاوه فاصله بین اخذ دیپلم و ورود به دانشگاه در بیش از 66% از دانشجویان ناموفق بیش از یک سال و در مقابل در حدود 85% از دانشجویان موفق بلافاصله یا حداکثر یک سال بوده است. بیش از 75.6% از دانشجویان موفق دارای منزل شخصی و 71.7% از دانشجویان ناموفق در خوابگاه زندگی می کردند، حدود 28.3% از دانشجویان ناموفق و تنها 6% از دانشجویان موفق دارای شغل اضافی بوده اند. 43.4 درصد از دانشجویان ناموفق هیچ برنامه ای جهت مطالعه نداشتند. 50.1 درصد دانشجویان ناموفق متاهل بوده اند در صورتی که تنها 18.3% از دانشجویان موفق متاهل بوده اند. رابطه معنی داری بین موفقیت و حضور در کلاس وجود نداشت، 70% دانشجویان ناموفق دارای سهمیه ایثارگران بوده اند. نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش، توجه به عواملی که باعث موفقیت تحصیلی در دانشجویان پزشکی می شود امری ضروری بوده و تا زمانی که یک برنامه جامع و نوین برای آموزش پزشکی وجود نداشته باشد مشکل افت تحصیلی همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.fa_IR
dc.format.extent2
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectدانشجویان پزشکیfa_IR
dc.subjectآموزش پزشکیfa_IR
dc.subjectافت تحصیلیfa_IR
dc.subjectبیوشیمیfa_IR
dc.titleعلل افت تحصیلی در دانشجویان پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، 1378fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue5
dc.citation.spage74
dc.citation.epage78


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد