نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامیدوار, شبنمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:46:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:46:37Z
dc.date.available1399-08-23T07:46:37Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:46:37Z
dc.date.issued2003-12-01en_US
dc.date.issued1382-09-10fa_IR
dc.identifier.citationامیدوار, شبنم. (1382). آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی و پرستاری در زمینه ایدز، بابل، 1379. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 5(5), 37-41.fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-2782-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/589021
dc.description.abstractسابقه و هدف: عامل ایدز (ویروس HIV) پس از ورود به بدن با همه به سلول های دفاعی بدن باعث از هم پاشیدگی سیستم ایمنی سلولی گردیده و دفاع بدن را در برابر بیماری مختل می سازد. از آنجایی که 90% آلودگی های جدید مربوط به کشورهای در حال توسعه می باشد. این مطالعه به منظور تعیین سطح آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی و پرستاری در مورد ایدز انجام گرفت. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-تحلیلی است بر روی 150 نفر از دانشجویان مامایی و پرستاری سال دوم به بالا (دانشگاه آزاد و دولتی شهر بابل) انجام گرفت. نمونه ها بطور تصادفی انتخاب و توسط پرسشنامه ای آگاهی و نگرش آنها مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ارتباط بین سطح آگاهی با رشته تحصیلی و نوع دانشگاه و سال تحصیلی نیز توسط آزمون آماری کای دو مورد بررسی قرار گرفت و برای تعیین ارتباط بین آگاهی و نگرش از ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. یافته ها: در این مطالعه تمامی واحدهای پژوهش، اطلاعاتی در مورد ایدز کسب کرده بودند و بیشتر دانشجویان تنها منبع کسب اطلاعاتشان رسانه های جمعی بود (58%) و هیچکدام از آگاهی در سطح عالی برخوردار نبودند ولی بیشترین فراوانی نسبی مربوط به سطح آگاهی خوب بوده است. بین سطح آگاهی با رشته تحصیلی و نوع دانشگاه ارتباط معنی داری وجود داشت (P<0.05). اما بین سطح آگاهی با سال تحصیلی ارتباط معنی داری وجود نداشت. هیچکدام از واحدهای پژوهش نسبت به ایدز نگرش صحیحی نداشتند. بین نوع نگرش با رشته تحصیلی و سال تحصیلی و نوع دانشگاه ارتباط معنی داری یافت نشد. ضریب همبستگی پیرسون بین آگاهی و نگرش ارتباط مستقیم نشان داد. نتیجه گیری: با توجه به یافته های این مطالعه آموزش های دوره دانشگاه تاثیر چندانی بر سطح آگاهی آنها نداشته و با توجه به پاندمی ایدز بایستی در مورد این بیماری اطلاعات بیشتری به تمامی اقشار جامعه بخصوص دانشجویان علوم پزشکی، ارائه گردد. پیشنهاد می شود این اطلاعات در قالب یک واحد درسی گنجانده شود.fa_IR
dc.format.extent2
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectآگاهیfa_IR
dc.subjectنگرشfa_IR
dc.subjectایدزfa_IR
dc.subjectبیوشیمیfa_IR
dc.titleآگاهی و نگرش دانشجویان مامایی و پرستاری در زمینه ایدز، بابل، 1379fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue5
dc.citation.spage37
dc.citation.epage41


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد