| dc.contributor.author | سمیاری،, حسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | کمانی،, غلامرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | زاویه, داود | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T07:46:36Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T07:46:36Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T07:46:36Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T07:46:36Z | |
| dc.date.issued | 2003-12-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1382-09-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سمیاری،, حسن, کمانی،, غلامرضا, زاویه, داود. (1382). میزان دست یابی به اهداف آموزش گروه های آموزشی ترمیمی و پریو دانشگاه شاهد و تهران، 1380. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 5(5), 29-32. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1561-4107 | |
| dc.identifier.issn | 2251-7170 | |
| dc.identifier.uri | http://jbums.org/article-1-2780-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/589019 | |
| dc.description.abstract | سابقه و هدف: آموزش ناکافی نیروهای متخصص می تواند جان انسان ها، که دارایی اصلی یک جامعه هستند را به خطر اندازد. این مطالعه به منظور شناخت نقاط ضعف و قوت شیوه آموزش دندانپزشکی و ارزیابی مهارت دانشجویان در انجام هوشمندانه امور دندانپزشکی انجام گرفته است. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-تحلیلی، بصورت ارزشیابی آموزشی و با استفاده از الگوی CIPP می باشد که بر روی کلیه دانشجویان ورودی سال 1375 رشته دندانپزشکی دانشکده های دندانپزشکی شاهد و تهران (50 نفر دانشجویان دانشکده دندانپزشکی شاهد و 84 نفر دانشجویان دانشکده دندانپزشکی تهران) انجام شد. با استفاده از پرسشنامه اطلاعات جمع آوری گردید و سپس داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: نتایج نشان داد دانشجویان گروه ترمیمی دانشگاه شاهد حدود 28% از معیار مطلوب (70%) در مقیاس خوب از نظر مسائل تئوریک عقب تر می باشند و در مقیاس عالی بالاتر از معیار مطلوب می باشند. در بخش پریو دانشجویان دانشگاه شاهد از نظر مسائل تئوریک در مقیاس خوب حدود 30% با معیار مطلوب (70%) و از نظر توانمندی های عملی حدود 12% با معیار مطلوب (20%) اختلاف دارند. دانشجویان بخش ترمیمی دانشگاه تهران در مقیاس خوب حدود 22.5% با معیار مطلوب (70%) و از نظر توانمندی های عملی در مقیاس خوب 32% و در مقیاس 2.5% با معیار مطلوب فاصله دارند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه اگرچه در امر آموزش گروه های ترمیمی و پریو به موفقیت هایی دست پیدا کرده ایم ولی به اهداف آموزشی مطلوب دسترسی پیدا نکرده ایم و بازنگری سیستم و برنامه های آموزشی و ارائه راهکارهای جدید ضروری بنظر می رسد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی بابل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Babol University Of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | آموزش دندانپزشکی | fa_IR |
| dc.subject | ارزشیابی آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش پریو | fa_IR |
| dc.subject | آموزش ترمیمی | fa_IR |
| dc.subject | بیوشیمی | fa_IR |
| dc.title | میزان دست یابی به اهداف آموزش گروه های آموزشی ترمیمی و پریو دانشگاه شاهد و تهران، 1380 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | تحلیلی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 5 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 29 | |
| dc.citation.epage | 32 | |