نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحاجی آقاجانی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorقربانی, راهبfa_IR
dc.contributor.authorجنابی, محمدصادقfa_IR
dc.contributor.authorصابریان،, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorرشیدی پور،, علیfa_IR
dc.contributor.authorملک, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:46:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:46:35Z
dc.date.available1399-08-23T07:46:35Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:46:35Z
dc.date.issued2003-12-01en_US
dc.date.issued1382-09-10fa_IR
dc.identifier.citationحاجی آقاجانی, سعید, قربانی, راهب, جنابی, محمدصادق, صابریان،, معصومه, رشیدی پور،, علی, ملک, مجتبی. (1382). عملکرد، نحوه انتخاب و شرح وظایف اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان، 1380. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 5(5), 12-17.fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-2778-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/589016
dc.description.abstractسابقه و هدف: دانشگاه ها مسئولیت خطیری در تربیت آموزش و پرورش دانشجویان دارند. ارائه مشاوره و راهنمایی تحصیلی از طریق اساتید به دانشجویان کمک خواهد کرد تا در غلبه بر مشکلاتشان فائق آیند. این مطالعه به منظور بررسی نحوه انتخاب، شرح وظایف و حدود مسئولیت اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی بر روی تمامی 275 نفر از دانشجویانی که در طی سه سال گذشته برای آنها از طریق دانشکده های تابعه در رشته های پزشکی، پرستاری، پیراپزشکی، بهداشت، توانبخشی و در سه مقطع تحصیلی دکترای عمومی، کارشناسی و کاردانی استاد راهنما تعیین شده بود، انجام شد. اطلاعات از طریق تکمیل پرسشنامه نظرخواهی مشتمل بر 45 سوال جمع آوری گردید و با استفاده از آزمون آماری کای دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و P<0.05 معنی دار تلقی شد. یافته ها: از 275 نفر دانشجو، 205 نفر زن و بقیه مرد بودند. بین اشتیاق دانشجویان برای مراجعه شخصی به اساتید راهنما و جنس ارتباط معنی داری مشاهده شد (P=0.002) و 75.1 درصد نتیجه مشاوره شخصی خود را موثر دانسته اند. بین مقطع تحصیلی و تاثیر مشاوره و راهنمایی شخصی ارتباط معنی داری مشاهده شد (P=0.002) و 45.2 درصد نمونه ها مشاوره گروهی را موثر ندانستند. در خصوص شرح و حدود مسئولیت اساتید راهنما و انتظارات از آنان مشخص شد که 63.3% مداخله اساتید راهنما را در کلیه حیطه های تحصیلی، خانوادگی، اقتصادی، اجتماعی و ... که به نوعی در افت تحصیلی آنها موثر است را به عنوان مسئولیت اساتید راهنما تلقی کرده و 65% آنها توقع دارند که فقط در صورت درخواست آنها اساتید راهنما مداخله مستقیم داشته باشند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه ضرورت دارد که اساتید راهنما طبق برنامه زمانبندی شده در هر هفته و با موضوعات مشخص، در اولین ترم تحصیلی دانشجویان را با آئین نامه و مقررات آموزشی آگاه نمایند.fa_IR
dc.format.extent2
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectاستاد راهنماfa_IR
dc.subjectدانشجوfa_IR
dc.subjectمشاوره و راهنماییfa_IR
dc.subjectبیوشیمیfa_IR
dc.titleعملکرد، نحوه انتخاب و شرح وظایف اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان، 1380fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue5
dc.citation.spage12
dc.citation.epage17


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد