نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمطلب نژاد, میناfa_IR
dc.contributor.authorبیژنی, علیfa_IR
dc.contributor.authorعیسی پور, رضاfa_IR
dc.contributor.authorقنبری, مهکامfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:46:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:46:34Z
dc.date.available1399-08-23T07:46:34Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:46:34Z
dc.date.issued2003-12-01en_US
dc.date.issued1382-09-10fa_IR
dc.identifier.citationمطلب نژاد, مینا, بیژنی, علی, عیسی پور, رضا, قنبری, مهکام. (1382). وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل، ورودی های 75-1372. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 5(5), 7-11.fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-2776-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/589015
dc.description.abstractسابقه و هدف: یکی از ارکان ضروری و اجتناب ناپذیر بهبود کیفیت نظام آموزشی دانشگاه ها، ارزشیابی مداوم وضعیت تحصیلی دانشجویان در دوره های مختلف است. این مطالعه به منظور بررسی وضعیت آموزشی دانشجویان رشته دندانپزشکی بابل و روند تحصیلی آنان در مقطع بالینی در ورودی های 75-1372 به انجام رسید. مواد و روش ها: این بررسی توصیفی-تحلیلی به روش مقطعی بر روی تمامی 104 دانشجوی فارغ التحصیل دانشکده دندانپزشکی بابل تا سال 1381 که از طریق کنکور سراسری پذیرفته شده و تمامی دروس اختصاصی خود را در این دانشکده گذرانیده بودند به انجام رسید و پس از تکمیل اطلاعات زمینه ای، متغیرهای دروس نظری، عملی و کلی، همچنین معدل دوران علوم پایه و نمرات امتحان علوم پایه برای هر دانشجو در نظر گرفته شد. برای آنالیز داده ها از آزمون های آماری t-test و ANOVA و همچنین ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد و P<0.05 معنی دار تلقی شد. یافته ها: نتایج نشان داد که از چهار دوره دانشجویان مورد مطالعه، وضعیت تحصیلی از دوره اول (ورودی های 1372) به ورودی های آخر (1375) روند رو به رشدی داشته است. دانشجویان با بالاترین میانگین نمرات (15.64) متعلق به ورودی های 1375 بوده و پایین ترین میانگین (14.92) به ورودی های 1372 تعلق داشته است. در این مطالعه دانشجویان دختر در مقایسه با پسر و همچنین سهمیه مناطق در مقایسه با دانشجویان با سهمیه ایثارگران از میانگین نمرات بهتری در دروس نظری، علمی، معدل دوران علوم پایه و میانگین نمرات امتحان جامع علوم پایه برخوردار بودند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج این بررسی، توجه به مسائلی از قبیل تکمیل کادر هیات علمی دانشکده، ایجاد فضای فیزیکی مناسب و تمرکز بخش های آموزشی در یک محل، موجب روند رو به رشد وضعیت تحصیلی دانشجویان خواهد شد.fa_IR
dc.format.extent2
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectدانشجوی دندانپزشکیfa_IR
dc.subjectمقطع بالینیfa_IR
dc.subjectوضعیت تحصیلیfa_IR
dc.subjectبیوشیمیfa_IR
dc.titleوضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل، ورودی های 75-1372fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue5
dc.citation.spage7
dc.citation.epage11


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد