نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحاجیان, کریم الهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:45:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:45:48Z
dc.date.available1399-08-23T07:45:48Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:45:48Z
dc.date.issued2007-06-01en_US
dc.date.issued1386-03-11fa_IR
dc.identifier.citationحاجیان, کریم اله. (1386). میزان رضایت بیماران بستری شده از نحوه ارائه خدمات درمانی در بیمارستان های شهید بهشتی و یحیی نژاد بابل (1384). مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 9(2), 51-60.fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-3076-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/588938
dc.description.abstractسابقه‌ و هدف‌: در برنامه ریزی خدمات بیمارستانی، تامین رضایت بیماران نشان از کیفیت ارائه خدمات می باشد. هدف از این مطالعه تعیین میزان رضایت بیماران بستری شده از خدمات ارائه شده در دو مرکز آموزشی-درمانی شهر بابل می باشد.مواد و روشها: این بررسی به صورت مقطعی بر روی 615 نفر از بیماران بستری شده در بیمارستان های شهید بهشتی و یحیی نژاد بابل در سال 1384 انجام گرفت. اطلاعات طی پرسشنامه مدون از طریق مصاحبه با بیماران جمع آوری گردید. اطلاعات از وضعیت رضایت شامل 21 سؤال از خدمات ارائه شده در بخش پذیرش، خدمات پرستاری، پزشکی، پیراپزشکی، تغذیه ای و خدمات محیطی بود. اطلاعات از وضعیت رضایت در مقیاس لیکرت (خیلی کم، کم، زیاد، خیلی زیاد) جمع آوری گردید. یافته ها: میانگین(±انحراف معیار) سن بیماران مورد مطالعه 5/18±44 سال بودو 9/50 درصد بیماران زن بودند. میزان رضایت کلی بیماران 6/93 درصد برآورد گردید. از نظر خدمات پرستاری بیش از 90 درصد بیماران رضایت زیاد یا خیلی زیاد داشتند. از نظر خدمات مربوط به پزشک 94% دارای رضایت (زیاد یا خیلی زیاد) بودند. میزان رضایت بیماران از خدمات آزمایشگاهی و تصویر برداری نیز بیش از 90 درصد بود. میزان رضایت از خدمات عمومی بیمارستان از سطح پایین تری نسبت به خدمات پزشکی و پرستاری برخوردار بود. تقریبا یک سوم بیماران نسبت به خدمات عمومی رضایت در حد کم و خیلی کم داشتند. اختلاف آماری معنی داری بین دو جنس در میزان رضایت از خدمات بیمارستانی وجود نداشت. بیماران کمتر از 30 سال و بیماران با سطح سواد بالاتر بطور معنی داری از میزان رضایت پایین تری برخوردار بودند.بحث‌ و نتیجه‌گیری: گرچه میزان رضایت بیماران در مورد خدمات پرستاری، پزشکی و پیراپزشکی در حد نسبتا مطلوبی قرار دارد، ولی میزان رضایت از خدمات عمومی نظیر خدمات تغذیه ای و سرویس های خدماتی در حد پایین تری بود. ضرورت بازنگری در شیوه مدیریت بیمارستان برای جبران چنین افت کمی در میزان رضایت بیماران در حیطه سرویس های خدماتی امری ضروری است.fa_IR
dc.format.extent327
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectبیماران بستریfa_IR
dc.subjectرضایتfa_IR
dc.subjectخدمات بیمارستانیfa_IR
dc.subjectبیوشیمیfa_IR
dc.titleمیزان رضایت بیماران بستری شده از نحوه ارائه خدمات درمانی در بیمارستان های شهید بهشتی و یحیی نژاد بابل (1384)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue2
dc.citation.spage51
dc.citation.epage60


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد