نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorارزانی, افسانهfa_IR
dc.contributor.authorلطفی, مژگانfa_IR
dc.contributor.authorعابدی, احمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:38:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:38:40Z
dc.date.available1399-08-23T07:38:39Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:38:40Z
dc.date.issued2016-04-01en_US
dc.date.issued1395-01-13fa_IR
dc.identifier.citationارزانی, افسانه, لطفی, مژگان, عابدی, احمدرضا. (1395). تجارب و تصمیم گیری بالینی پرستارانِ اتاق عمل براساس تئوری بنر. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 18(4), 35-40. doi: 10.22088/jbums.18.4.35fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22088/jbums.18.4.35
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-5832-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/588238
dc.description.abstractسابقه و هدف: تصمیم گیری بالینی بخش اساسی کار حرفه­ای پرستاران بوده که سبب ایجاد هویت حرفه­ای می­گردد. این مطالعه با توجه به حساسیت تصمیم­گیری بالینی در پرستاران اتاق عمل، به منظور بررسی تجارب پرستاران و تصمیم گیری بالینی آنها در محیط اتاق عمل براساس تئوری بنر (از مبتدی تا خبره) انجام شد. مواد و روش­ها: این مطالعه مقطعی به صورت سرشماری بر روی 186 نفر از پرستاران و تکنسین­های اتاق عمل شاغل در بیمارستانهای آموزشی شهر تبریز در سال 1393 انجام شد. داده­ها با استفاده از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه تصمیم­گیری بالینی Jenkins که دارای40 عبارت و چهار حیطه شامل:جستجو برای روشهای مختلف مراقبتی، توجه به ارزشها و اهداف، ارزشیابی مداوم پیامدها و جستجوی اطلاعات و ادغام بیطرفانه اطلاعات جدید می باشد، جمع آوری و مورد بررسی قرار گرفت. امتیاز ابزار بین 40 تا 200 می باشد و افراد دارای نمرات بالاتر دارای سطح تصمیم­گیری بالینی بالاتری هستند. یافته­ ها:میانگین امتیاز کل تصمیم­گیری بالینی پرستاران 15/3± 102/3 بوده است که حیطه توجه به ارزش­ها و اهداف (6/2±35/3) بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده است. همچنین ارتباط مستقیم و معنی­ داری بین نمره تصمیم­گیری بالینی کل با سن(0/04p< و 0/67r=) و سابقه کار در اتاق عمل (0/05p< و 0/77r=) وجود داشت، در حالیکه ارتباطی بین امتیاز تصمیم­گیری و سابقه کار بالینی در سایر بخشها (0/7p= و0r=) مشاهده نگردید. نتیجه گیری: یافته­ های پژوهش نشان داد که با افزایش تجربه بالینی پرستاران در اتاق عمل، قدرت تصمیم گیری آنها ارتقا می­یابد. از اینرو نتایج این مطالعه تئوری از مبتدی تا خبره­گی بنر را تایید می­کند. fa_IR
dc.format.extent374
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22088/jbums.18.4.35
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectتصمیم‌گیریfa_IR
dc.subjectتجارب بالینیfa_IR
dc.subjectاتاق عملfa_IR
dc.subjectتئوری بنر.fa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleتجارب و تصمیم گیری بالینی پرستارانِ اتاق عمل براساس تئوری بنرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری داخلی و جراحی، دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری داخلی و جراحی، دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اراکfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue4
dc.citation.spage35
dc.citation.epage40


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد