نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقمری،, فرهادfa_IR
dc.contributor.authorمحمدبیگی،, ابوالفضلfa_IR
dc.contributor.authorمحمدصالحی, نرگسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:37:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:37:45Z
dc.date.available1399-08-23T07:37:45Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:37:45Z
dc.date.issued2010-12-01en_US
dc.date.issued1389-09-10fa_IR
dc.identifier.citationقمری،, فرهاد, محمدبیگی،, ابوالفضل, محمدصالحی, نرگس. (1389). ارتباط سلامت روانی و سایر ویژگیهای فردی با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاههای اراک. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 12(5), 118-124.fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-3592-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/588151
dc.description.abstractسابقه و هدف: عدم سلامت روانی از پیشرفت و اعتلای فرد و توانایی انجام وظایفی که بر عهده وی می باشد جلوگیری خواهد نمود که این امر در دانشجویان می تواند سبب افت تحصیلی شود. از آنجائیکه افت تحصیلی یکی از مشکلات عمده در کیفیت مراکز آموزش عالی کشور محسوب می شود مطالعه حاضر با هدف تعیین ارتباط سلامت روانی و موفقیت تحصیلی و سایر عوامل مرتبط انجام گرفت.مواد و روشها: این مطالعه مقطعی در سه ماهه سوم سال 1387 بر روی 304 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و علوم پایه شهر اراک با نمونه گیری دو مرحله ای انجام گرفت. دانشجویان در دو گروه موفق با معدل مساوی و بالای 15 و عدم موفقیت با معدل زیر 15 تقسیم شدند. جهت سنجش سلامت روانی از پرسشنامه28- CHQ که شامل 28 سوال در چهار حیطه سلامت جمسی، اضطراب، عملکرد اجتماعی و افسردگی است، استفاده شد که در مجموع نمره هر فرد از 84-0 متغیر می باشد. اطلاعات دموگرافیک نیز توسط پرسشنامه جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین نمره سلامت عمومی دانشجویان شرکت کننده در مطالعه برابر با 43/11±46/26 بود. موفقیت تحصیلی دانشجویان همبستگی معنی داری با نمره سلامت عمومی ، سلامت جسمی و نمره افسردگی نشان داد (05/0>p) اما بین نمره اضطراب و عملکرد اجتماعی هیچ گونه همبستگی معنی داری دیده نشد. نتیجه گیری: نتیجه این مطالعه نشان داد که سلامت عمومی، جسمی و روحی در موفقیت تحصیلی دانشجویان موثر است. لذا لازم است خانواده، دانشگاه و جامعه سیاستگذاری جامع برای ارتقا این عوامل را بعمل آورند.fa_IR
dc.format.extent220
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.subjectافسردگیfa_IR
dc.subjectموفقیت تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.subjectبیوشیمیfa_IR
dc.titleارتباط سلامت روانی و سایر ویژگیهای فردی با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاههای اراکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue5
dc.citation.spage118
dc.citation.epage124


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد