نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorچهرزاد،, مینومیتراfa_IR
dc.contributor.authorرضاماسوله, شادمانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:37:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:37:43Z
dc.date.available1399-08-23T07:37:42Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:37:43Z
dc.date.issued2010-12-01en_US
dc.date.issued1389-09-10fa_IR
dc.identifier.citationچهرزاد،, مینومیترا, رضاماسوله, شادمان. (1389). دیدگاه دانشجویان و دانش آموختگان در ارائه آموزش بالینی توسط اساتید پرستاری و پرستاران بالینی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 12(5), 95-99.fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-3588-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/588147
dc.description.abstractسابقه و هدف: آموزش پرستاری متشکل از آموزش نظری و بالینی است و آموزش بالینی از موارد حساس و مهم در برنامه ریزی آموزشی پرستاری است. بیشترین مشکلات دانشجویان در آموزش بالینی، زمانی است که با موقعیتهای جدیدی مواجه می شوند که قبلا با آن برخورد نکرده اند. یکی از راههای آشنایی با اینگونه تجارب، استفاده از پرستاران بالینی در آموزش آنان است. لذا این مطالعه به منظور بررسی دیدگاه دانشجویان و دانش آموختگان پرستاری در مورد استفاده از پرستاران بالینی در کنار اساتید پرستاری جهت آموزش بالینی دانشجویان با استفاده از تئوری یادگیری اجتماعی انجام شد.مواد و روشها: این مطالعه مقطعی بر روی 110 نفر از دانشجویان پرستاری سال سوم و چهارم دانشکده پرستاری و مامایی رشت و 95 نفر از پرستاران فارغ التحصیل، شاغل در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان به روش سرشماری، انجام شد. مشخصات دموگرافیک و سنجش دیدگاه دانشجویان و دانش آموختگان پرستاری در سه بخش پیشرفت تحصیلی، رشد شخصیتی و حمایت اجتماعی با استفاده از پرسشنامه جمع آوری و مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: یافته ها نشان داد در حیطه پیشرفت تحصیلی 59 نفر (6/53%) دانشجویان پرستاری مخالف و 62 نفر (3/65%) دانش آموختگان موافق، در حیطه رشد شخصیتی 58 نفر (7/52%) دانشجویان و 57 نفر (60%) دانش آموختگان موافق و در حیطه حمایت اجتماعی نیز در هر دو گروه دانشجویان 80 نفر (7/72%) و دانش آموختگان 55 نفر (9/57%) موافق نقش آموزشی پرستاران بالینی درکنار اساتید پرستاری بودند. نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که با استفاده از تجارب پرستاران بالینی و نظارت اساتید پرستاری، درکنار دانش تئوری و مهارت پراتیکی کسب شده قبلی می توان پرستاران کار آمدتری تربیت کرد.fa_IR
dc.format.extent200
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectآموزش بالینیfa_IR
dc.subjectپرستاران بالینیfa_IR
dc.subjectاساتید پرستاریfa_IR
dc.subjectدانشجویان پرستاریfa_IR
dc.subjectدانش آموختگانfa_IR
dc.subjectبیوشیمیfa_IR
dc.titleدیدگاه دانشجویان و دانش آموختگان در ارائه آموزش بالینی توسط اساتید پرستاری و پرستاران بالینیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue5
dc.citation.spage95
dc.citation.epage99


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد