نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتقربی،, زهراfa_IR
dc.contributor.authorفخاریان،, اسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorمیرحسینی،, فخرالساداتfa_IR
dc.contributor.authorرسولی نژاد،, سیداصغرfa_IR
dc.contributor.authorاکبری،, حسینfa_IR
dc.contributor.authorعاملی, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:37:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:37:41Z
dc.date.available1399-08-23T07:37:41Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:37:41Z
dc.date.issued2010-12-01en_US
dc.date.issued1389-09-10fa_IR
dc.identifier.citationتقربی،, زهرا, فخاریان،, اسماعیل, میرحسینی،, فخرالسادات, رسولی نژاد،, سیداصغر, اکبری،, حسین, عاملی, حسین. (1389). بررسی شاخصهای افت تحصیلی و عوامل مرتبط با آن در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 12(5), 76-89.fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-3586-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/588145
dc.description.abstractسابقه و هدف: یکی از مهمترین مسائل و مشکلات نظام آموزشی موضوع افت تحصیلی می باشد. پیشگیری از شکست تحصیلی و تبعات آن در گرو توجه به عوامل موثر احتمالی می باشد. لذا این مطالعه با هدف بررسی شاخصهای افت تحصیلی و عوامل مرتبط با آن بر روی کلیه دانش آموختگان دانشکده پیراپزشکی کاشان انجام شد.مواد و روشها: این مطالعه مقطعی بر روی کلیه دانش آموختگان (1439 نفر) دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از سال 1369 لغایت 1382 انجام شد. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه ای مشتمل بر عوامل مرتبط احتمالی و شاخصهای افت تحصیلی (مشروطی، معدل کل دوره، تکرار درس، اخراج، ترک تحصیل، انصراف، تغییر رشته، تاخیر در فراغت از تحصیل) جمع آوری و مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: سابقه مشروطی در 133 نفر (2/9%) وجود داشت و بیشترین فراوانی مربوط به ترم یک و پس از آن ترم دوم بود. معدل کل در 209 نفر (5/14%) نامطلوب بود و 203 نفر (1/14%) با تاخیر فارغ التحصیل شده بودند، که طول این مدت در 152 نفر (56/10%) فقط یک ترم بود. 413 نفر (7/28%) تکرار درس داشتند که 227 نفر (8/15%) فقط یک درس را تکرار کرده بودند. 29 نفر (2%) تغییر رشته، 13 نفر (9/0%) انصراف، 6 نفر (4/0%) اخراج و 9 نفر (6/0%) ترک تحصیل کرده بودند. بعلاوه نتایج نشان داد که افت تحصیلی با ویژگیهای فردی، پیشینه تحصیلی و معیارهای پذیرش ارتباط دارد. نتیجه گیری: با توجه به شیوع قابل توجه افت تحصیلی و عوامل خطر مربوطه، شناسایی و حمایت از دانشجویان در معرض خطر قبل از افت تحصیلی ضروری بنظر می رسد.fa_IR
dc.format.extent282
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectافت تحصیلیfa_IR
dc.subjectشکست تحصیلیfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.subjectآموزش علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectبیوشیمیfa_IR
dc.titleبررسی شاخصهای افت تحصیلی و عوامل مرتبط با آن در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue5
dc.citation.spage76
dc.citation.epage89


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد