نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمطلب نژاد،, میناfa_IR
dc.contributor.authorحاجی احمدی،, محمودfa_IR
dc.contributor.authorمرتضوی مقدم, ونوسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:37:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:37:39Z
dc.date.available1399-08-23T07:37:39Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:37:39Z
dc.date.issued2010-12-01en_US
dc.date.issued1389-09-10fa_IR
dc.identifier.citationمطلب نژاد،, مینا, حاجی احمدی،, محمود, مرتضوی مقدم, ونوس. (1389). ارزیابی وضعیت تحصیلی دوره بالینی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل، (81-1377). مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 12(5), 46-51.fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-3581-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/588140
dc.description.abstractسابقه و هدف: یکی از ارکان ضروری و اجتناب ناپذیر بهبود کیفیت نظام آموزشی دانشگاهها، ارزشیابی مداوم وضعیت تحصیلی دانشجویان در دوره های مختلف است. این مطالعه به منظور بررسی وضعیت آموزشی دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل و روند تحصیلی آنان در مقطع بالینی انجام شد.مواد و روشها: این مطالعه مقطعی بر روی 103 دانشجوی ورودی سالهای 81-1377 دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل که از طریق کنکور سراسری پذیرفته شده و تمامی واحد‌های خود را در این دانشکده گذرانیده بودند، انجام شد. اطلاعات زمینه ای، معدل دروس نظری، عملی و کلی و همچنین معدل دوران علوم پایه و نمرات امتحان جامع علوم پایه از بایگانی آموزش دانشکده استخراج و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین نمرات تئوری (04/0=p)، عملی (026/0=p) و نمره کل (013/0=p) بین ورودی های مختلف دانشکده دندانپزشکی اختلاف معنی داری داشت. میانگین نمرات دروس مواد دندانی (000/0=p)، پریودنتولوژی (002/0=p)، ارتودنسی (000/0>p)، پروتز‌ پارسیل (016/0=p)، اندو (000/0=p)، تشخیص (000/0=p)، جراحی (000/0=p)، ترمیمی (005/0=p) و دندانپزشکی جامعه‌نگر (000/0=p) بین سالهای مختلف از نظر آماری معنی دار بود. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که وضعیت تحصیلی دانشجویان روند نسبتاً رو به رشدی را از ورودی 77 تا ورودی 81 داشته است. بنابراین پیشنهاد می شود، مطالعات کاملتری در مورد علل تغییر این روند انجام شود تا بتوان از آن برای بهبود و ارتقاء آموزشی دانشجویان استفاده کرد.fa_IR
dc.format.extent233
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectدانشجو دندانپزشکیfa_IR
dc.subjectمقطع بالینیfa_IR
dc.subjectارزشیابی تحصیلیfa_IR
dc.subjectبیوشیمیfa_IR
dc.titleارزیابی وضعیت تحصیلی دوره بالینی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل، (81-1377)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue5
dc.citation.spage46
dc.citation.epage51


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد