| dc.contributor.author | امام قریشی،, فاطمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | حیدری،, سیدتقی | fa_IR |
| dc.contributor.author | نجفی پور, صدیقه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T07:37:38Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T07:37:38Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T07:37:38Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T07:37:38Z | |
| dc.date.issued | 2010-12-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-09-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | امام قریشی،, فاطمه, حیدری،, سیدتقی, نجفی پور, صدیقه. (1389). بررسی فاکتورهای موثر بر وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم طی 82-1373. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 12(5), 40-45. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1561-4107 | |
| dc.identifier.issn | 2251-7170 | |
| dc.identifier.uri | http://jbums.org/article-1-3580-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/588139 | |
| dc.description.abstract | سابقه و هدف: با توجه به نقش دانشگاهها در تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز جامعه، بررسی وضعیت نظام آموزشی و آگاهی از نقاط قوت، ضعف و کاستی ها در فرآیند تحصیل دانشجویان، طراحی و اجرای برنامه مناسب ضرورت دارد. هدف از این مطالعه تعیین روند تغییرات وضعیت تحصیلی دانشجویان در طی ده سال گذشته و نقش عوامل موثر بر پیشرفت و یا افت تحصیلی آنان می باشد.مواد و روشها: این مطالعه مقطعی با مراجعه به پرونده آموزشی دانشجویان ورودی سال های 82-1373 انجام شد. اطلاعات دموگرافیک، رشته پذیرفته شده، معدل دیپلم، تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم، معدل و وضعیت کنونی فارغ التحصیل از نظر پیشرفت و یا افت تحصیلی مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: در مجموع پرونده 772 دانشجو شامل 251 پسر و 521 دختر در دو رشته پزشکی (295) نفر و پرستاری (477) نفر مورد بررسی قرار گرفت. معدل دیپلم، جنس و معدل ترم های تحصیلی بر وضعیت تحصیلی تائیر داشتند بطوریکه دانشجویان با معدل دیپلم بالاتر و دانشجویان دختر وضعیت تحصیلی بهتری داشتند. میانگین معدل دیپلم دانشجویان موفق و در حال تحصیل 7/1±6/17 و در دانشجویان معلق 8±5/13 بود (02/0=p) در طی این ده سال بر حسب میانگین معدل ترم های مختلف، کیفیت تحصیلی تغییراتی را نشان داد. در برخی سال ها ارتقاء و پیشرفت تحصیلی و در سالهایی افت تحصیلی دانشجویان مشاهده شد، اما این تغییرات روند خاصی نداشت. نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه که وضعیت تحصیلی دوران دبیرستان نقش مهمی در وضعیت تحصیلی دوران دانشجویی دارد، بهتر است در معیارهای پذیرش دانشجو معدل دوران دبیرستان مدنظر قرار گیرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 202 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی بابل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Babol University Of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | دانشجویان پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.subject | و ضعیت تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | فاکتور های موثر | fa_IR |
| dc.subject | بیوشیمی | fa_IR |
| dc.title | بررسی فاکتورهای موثر بر وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم طی 82-1373 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | تحلیلی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 12 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 40 | |
| dc.citation.epage | 45 | |