نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمانوکیان, آرپیfa_IR
dc.contributor.authorمولایی, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorدهقان نیری, ناهیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:37:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:37:03Z
dc.date.available1399-08-23T07:37:02Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:37:03Z
dc.date.issued2018-12-01en_US
dc.date.issued1397-09-10fa_IR
dc.identifier.citationمانوکیان, آرپی, مولایی, سمیه, دهقان نیری, ناهید. (1397). تجربه پرستاران از مدیریت درد بیماران در بخش اورژانس. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 20(12), 69-74. doi: 10.18869/acadpub.jbums.20.12.9fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.18869/acadpub.jbums.20.12.9
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-7510-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/588079
dc.description.abstractسابقه و هدف: با توجه به اینکه تجارب پرستاران از مدیریت درد بیماران بخش اورژانس انعکاسی از احساسات، تفکرات و نگرشهای آنان در این رابطه میباشد؛ شناسایی تجارب آنها میتواند پایه ای جهت مواجهه با چالشهای مربوطه باشد. این مطالعه با هدف تبیین تجارب پرستاران در رابطه با مدیریت درد بیماران مراجعه کننده به بخش های اورژانس انجام شد.  مواد و روش‌ها: در این مطالعه کیفی 14 پرستار شاغل در بخش های اورژانس بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران با استفاده از نمونه گیری هدفمند مشارکت نمودند. اطلاعات از طریق مصاحبه فردی، عمیق و نیمه ساختار جمع آوری و پس از پیاده سازی مصاحبه ها بر روی کاغذ به صورت همزمان و به روش تحلیل محتوای قراردادی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها دو مضمون "موانع و چالشهای مدیریت درد" و" حق تسکین درد بیمار محور " استخراج گردید. نتایج بیانگر وجود چالشهایی چون اختیارات محدود، نظارت ناکارآمد ... در حیطه سازمانی- حرفه ای و مواردی چون ترس از عوارض، اهمال کاری ... در حیطه عوامل انسانی بود. همچنین تسکین درد به عنوان یک حق بنیادین که تحقق آن مستلزم مراقبت بیمارمحور میباشد، حاصل شد. نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج مطالعه حاضر علی رغم وجود چالشهای متعدد در مدیریت درد بیماران بخش اورژانس، تسکین درد بیمار یکی از اولویت های مراقبتی و از حقوق اولیه انسانی می باشد. لذا، تأکید بر ارزشهای زیربنایی حرفه پرستاری و توجه به نیازها و حقوق منحصربفرد بیماران میتواند در مدیریت صحیح درد مؤثر باشد.fa_IR
dc.format.extent403
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.18869/acadpub.jbums.20.12.9
dc.subjectمدیریت دردfa_IR
dc.subjectبخش های اورژانسfa_IR
dc.subjectمطالعه کیفیfa_IR
dc.subjectپرستاری اورژانس.fa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleتجربه پرستاران از مدیریت درد بیماران در بخش اورژانسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحقیقیfa_IR
dc.contributor.department1- گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1- گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.department2- مرکز تحقیقات مراقبت پرستاری و مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue12
dc.citation.spage69
dc.citation.epage74


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد