| dc.contributor.author | امین پور, محمد مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | ملکی, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T06:10:40Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T06:10:40Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T06:10:40Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T06:10:40Z | |
| dc.date.issued | 2020-05-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-02-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | امین پور, محمد مهدی, ملکی, محمد. (1399). ظرفیت باربری پی نواری مستقر در شیب به روش مرز بالای تحلیل حدی اجزاء محدود. نشریه زمین شناسی مهندسی, 14(1), 53-78. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-6837 | |
| dc.identifier.issn | 7386-8222 | |
| dc.identifier.uri | http://jeg.khu.ac.ir/article-1-2830-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/580809 | |
| dc.description.abstract | در این مقاله، ظرفیت باربری پی نواری مستقر در شیبهایی با خاک دانهای، بهروش مرز بالای تحلیل حدی اجزاء محدود بررسی شده است. این روش تحلیلی، امکان استفاده از مزیتهای هر دو روش تحلیل حدی و اجزاء محدود را فراهم میآورد. تأثیر شیبهای مختلف بالادست و پاییندست، عمقهای مختلف گود بالادست و پاییندست، زوایای مختلف اصطکاک خاک و همچنین تأثیر انواع مشبندی بر ظرفیت باربری ارزیابی شده است. ظرفیت باربری پی با در نظرگیری لغزش بین دو المان و تحت بهینهسازی خطی حاصل شده است. مطابق نتایج حاصل، تغییرات پاییندست پی تأثیر بهسزایی و تغییرات بالادست پی تأثیر اندکی بر ظرفیت باربری دارد. نتایج روش ارائه شده در این تحقیق، حد بالایی از روشهای تعادل حدی و اجزاء محدود جابهجایی است. با این وجود در تحقیق حاضر، روش تحلیل حدی قطعات صلب حد بالایی از روش ارائه شده است. روش خطوط مشخصه، با توجه به زاویه شیب در برخی موارد ظرفیت باربری بیشتری و در برخی موارد مقدار کمتری را نشان میدهد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 942 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه خوارزمی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه زمین شناسی مهندسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Engineering Geology | en_US |
| dc.subject | ظرفیت باربری | fa_IR |
| dc.subject | پی مستقر در شیب | fa_IR |
| dc.subject | روش تحلیل حدی اجزاء محدود | fa_IR |
| dc.subject | تغییرات بالادست و پاییندست شیب. | fa_IR |
| dc.subject | ژئوتکنیک (مکانیک خاک و سنگ) | fa_IR |
| dc.title | ظرفیت باربری پی نواری مستقر در شیب به روش مرز بالای تحلیل حدی اجزاء محدود | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله استخراج شده از پایان نامه | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه بوعلی سینا، دانشکدۀ مهندسی، گروه مهندسی عمران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه بوعلی سینا، دانشکدۀ مهندسی، گروه مهندسی عمران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 14 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 53 | |
| dc.citation.epage | 78 | |