نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقادری میبدی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorخانلری, غلامرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T06:10:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T06:10:22Z
dc.date.available1399-08-23T06:10:21Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T06:10:22Z
dc.date.issued2013-04-01en_US
dc.date.issued1392-01-12fa_IR
dc.identifier.citationقادری میبدی, رضا, خانلری, غلامرضا. (1392). ارزیابی پتانسیل لهیدگی در مسیر تونل انتقال آب کرج-تهران با استفاده از روش کرنش بحرانی. نشریه زمین شناسی مهندسی, 6(2), 1545-1558.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6837
dc.identifier.issn7386-8222
dc.identifier.urihttp://jeg.khu.ac.ir/article-1-373-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/580791
dc.description.abstractتونل انتقال آب کرج به تهران از پروژه‌های سیستم انتقال آب در شمال ایران، است که در دو قطعه مجزا با ماشین حفاری تونل (TBM) در حال انجام است. موضوع این پژوهش، قطعۀ دوم تونل انتقال آب کرج به تهران است که با طول تقریبی 14 کیلومتر در مسیر خود، به‌طور عمده از سنگ‌های آذرآواری و آذرین با سن ائوسن عبور می‌کند. با توجه به بررسی‌های زمین‌شناسی و زمین‌شناسی مهندسی صورت گرفته در این قطعه، مجموعاً در محدودۀ بررسی شده 20 واحد زمین‌شناسی مهندسی مجزا قابل تفکیک هستند. ابتدا رده‌بندی توده‌های سنگی در این 20 واحد انجام شده است و سپس پارامترهای مقاومتی و مهندسی تودۀ سنگ بر اساس این تقسیم‌بندی، تعیین شده‌اند. با به‌کارگیری روش استرین بحرانی که ترکیبی از مدل‌های عددی و معادله‌های تجربی است، پتانسیل لهیدگی به‌دلیل زیاد بودن سربار (تا 800 متر) و هم‌چنین حضور زون‌های گسله و خرد شده در مقطع بحرانی مسیر تونل ارزیابی شده است. با استفاده از معادلات سینک (2006 ) و بارتون (2002) استرین بحرانی تودۀ سنگ محاسبه شده و سپس با استفاده از برنامۀ Phase2 میزان هم‌گرایی تونل به‌دست آمده است که بر اساس این دو مقدار، شاخص لهیدگی نیز محاسبه شده است. بر اساس این شاخص، درجۀ لهیدگی در مسیر تونل مذکور تعیین گردیده است. نتایج به‌دست آمده حاکی از درجۀ لهیدگی زیاد در زون‌های خرد شده و شکسته شده در مسیر این تونل است.fa_IR
dc.format.extent514
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه زمین شناسی مهندسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Engineering Geologyen_US
dc.subjectتونلfa_IR
dc.subjectلهیدگیfa_IR
dc.subjectاسترین بحرانیfa_IR
dc.subjectبرنامه Phase2fa_IR
dc.subjectزون خرد شدهfa_IR
dc.subjectزمین شناسی مهندسیfa_IR
dc.titleارزیابی پتانسیل لهیدگی در مسیر تونل انتقال آب کرج-تهران با استفاده از روش کرنش بحرانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله استخراج شده از پایان نامهfa_IR
dc.contributor.departmentهمدان- چهار راه پژوهش- دانشگاه بوعلی سینا-دانشکده علوم- گروه زمین شناسیfa_IR
dc.contributor.departmentهمدان روبروی پارک مردم، دانشگاه بوعلی سینا، دانشکده علوم، گروه زمین شناسیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage1545
dc.citation.epage1558


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد