نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاینانلو عربی شاد, حسینfa_IR
dc.contributor.authorلشکری پور, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, .مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T06:09:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T06:09:53Z
dc.date.available1399-08-23T06:09:52Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T06:09:53Z
dc.date.issued2012-04-01en_US
dc.date.issued1391-01-13fa_IR
dc.identifier.citationاینانلو عربی شاد, حسین, لشکری پور, غلامرضا, اکبری, .مجید. (1391). پیش‌بینی نرخ نفوذ TBM با استفاده از روش شبکه عصبی‌ مصنوعی(مطالعه موردی مترو تبریز). نشریه زمین شناسی مهندسی, 5(2), 1217-1234.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6837
dc.identifier.issn7386-8222
dc.identifier.urihttp://jeg.khu.ac.ir/article-1-372-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/580764
dc.description.abstractامروزه ماشین‎های تونل‎بری TBM‎ (Tunnel Boring Machine) بطور وسیعی در حفر تونل‎ها بخصوص تونل‎های شهری استفاده می‎شوند. این ماشین‎ها بر اساس روش نگهداری سینه‌کار و دیواره‌های تونل، دارای انواع مختلفی می‌باشند. یکی از انواع این ماشین‌ها، سپرهای تعادلی فشار زمین EPB (Earth Pressure Balance) می‌باشد که جهت حفاری خط 1 متروی تبریز مورد استفاده قرار گرفته است. عوامل مختلفی نظیر شرایط زمین‎شناسی، خصوصیات توده سنگ، شیب مسیر و همچنین مشخصات ماشین بکار رفته بر میزان کارآیی این ماشین‎ها تأثیر می‎گذارد. یکی از راههای پیش‎بینی میزان کارآیی این ماشین‎ها، تخمین نرخ نفوذ آنها می‎باشد. در این تحقیق میزان نرخ نفوذ TBM در خط 1 متروی تبریز توسط شبکه عصبی مصنوعی پیش‌بینی گردیده است. پیش‌بینی این پارامتر، کمک شایانی در انجام مراقبت و دقت بیشتر در برخورد با مناطق دردسرساز با دانستن زمان برخورد به این مناطق و همچنین استفاده از فشار EPB مناسب در آنها می‌نماید. از نتایج مهم حاصل از این تحقیق می‌توان به پیش‌بینی میزان نرخ نفوذ با دقت قابل قبول و همچنین تعیین پارامترهای مؤثر به وسیله آنالیز حساسیت صورت گرفته توسط شبکه عصبی اشاره کرد.fa_IR
dc.format.extent827
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه زمین شناسی مهندسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Engineering Geologyen_US
dc.subjectکلمات کلیدیپیش‌بینی نرخ نفوذfa_IR
dc.subjectتونل متروی تبریزfa_IR
dc.subjectشبکه عصبیfa_IR
dc.subjectآنالیز حساسیتfa_IR
dc.subjectزمین شناسی مهندسیfa_IR
dc.titleپیش‌بینی نرخ نفوذ TBM با استفاده از روش شبکه عصبی‌ مصنوعی(مطالعه موردی مترو تبریز)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزادfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage1217
dc.citation.epage1234


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد