نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمؤمنی, علی‌اکبرfa_IR
dc.contributor.authorخانلری, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorحیدری, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorعبدی لر, یاسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T06:09:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T06:09:51Z
dc.date.available1399-08-23T06:09:50Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T06:09:51Z
dc.date.issued2017-08-01en_US
dc.date.issued1396-05-10fa_IR
dc.identifier.citationمؤمنی, علی‌اکبر, خانلری, غلامرضا, حیدری, مجتبی, عبدی لر, یاسین. (1396). تأثیر بارگذاری دینامیک چرخه‌ای روی خصوصیات مکانیکی و رفتار خستگی سنگ های تونالیتی. نشریه زمین شناسی مهندسی, 11(1), 135-156. doi: 10.18869/acadpub.jeg.11.1.135fa_IR
dc.identifier.issn2228-6837
dc.identifier.issn7386-8222
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.18869/acadpub.jeg.11.1.135
dc.identifier.urihttp://jeg.khu.ac.ir/article-1-2621-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/580762
dc.description.abstractدر این پژوهش رفتار خستگی سنگ‌های تونالیت  تحت بارگذاری چرخه‌ای تک‌محوره بررسی شد. بدین‌منظور دو نوع بارگذاری نیرو کنترل و جابه‌جایی کنترل استفاده شد. آزمون‌های نیرو کنترل در ترازهای تنش متغییر و دامنۀ بارگذاری ثابت (82% مقاومت تک‌محوری) و فرکانس یک هرتز انجام شد. آزمون جابه‌جایی کنترل به‌صورت پله‌ای با افزایش دامنۀ بارگذاری انجام شد. نتایج آزمون‌های خستگی انجام شده توسط پارامترهای آسیب خستگی شامل کرنش بیشینه و کمینۀ محوری، کرنش بیشینه و کمینۀ جانبی، مدول­های مماسی و متقاطع، چقرمگی و انرژی وارفتگی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد که این تیپ سنگی کاهش چشم‌گیری در مقاومت خود به‌دلیل آسیب خستگی نشان می‌دهد. از بین پارامترهای آسیب خستگی، پارامتر کرنش جانبی آسیب سه‌مرحله‌ای خستگی را به بهترین شکل نشان می‌دهد. این مطلب مؤید این نکته است که ترک‌های ایجاد شده در راستای بارگذاری جهت یافته­اند. هم‌چنین، آزمون­های جابه‌جایی کنترل نشان داد که رفتار این تیپ سنگی از نوع کرنش نرم‌شوندگی است.fa_IR
dc.format.extent944
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه زمین شناسی مهندسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Engineering Geologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.18869/acadpub.jeg.11.1.135
dc.subjectبارگذاری سیکلیfa_IR
dc.subjectآسیب خستگیfa_IR
dc.subjectکرنش نرم شوندگیfa_IR
dc.subjectدامنۀ بارگذاریfa_IR
dc.subjectژئوتکنیک (مکانیک خاک و سنگ)fa_IR
dc.titleتأثیر بارگذاری دینامیک چرخه‌ای روی خصوصیات مکانیکی و رفتار خستگی سنگ های تونالیتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله استخراج شده از پایان نامهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه بوعلی سینا همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه بوعلی سینا همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه لرستانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage135
dc.citation.epage156


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد