| dc.contributor.author | طارمی, مجید | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینی, مازیار | fa_IR |
| dc.contributor.author | پورهاشمی, سید مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | صادقی, مجید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T06:09:45Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T06:09:46Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T06:09:45Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T06:09:46Z | |
| dc.date.issued | 2017-08-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-05-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | طارمی, مجید, حسینی, مازیار, پورهاشمی, سید مهدی, صادقی, مجید. (1396). مهندسی ارزش بر اساس رفتارنگاری تونل طی مرحلۀ حفاری (مطالعۀ موردی تونل حکیم). نشریه زمین شناسی مهندسی, 11(1), 51-72. doi: 10.18869/acadpub.jeg.11.1.51 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-6837 | |
| dc.identifier.issn | 7386-8222 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.18869/acadpub.jeg.11.1.51 | |
| dc.identifier.uri | http://jeg.khu.ac.ir/article-1-2623-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/580758 | |
| dc.description.abstract | ارائه یک مدل زمینشناسی، تخمین پارامترهای طراحی و انتخاب کلاس حفاری و نگهداری با حداقل کردن ریسک، تامین ایمنی و کاهش هزینه، چالش اصلی فرآیند ساخت تونل در زمینهای نرم است. بنابراین انجام مطالعات کافی، تفسیر، تحلیل و پردازش این دادهها در یک مدل واحد با قابلیت بهروز رسانی برای برنامهریزی فرآیند ساخت یک تونل، از اهمیت به سزایی در موفقیت یک پروژه تونلزنی برخوردار است. بزرگراه حکیم یکی از بزرگراههای اصلی کلان شهر تهران به 9 طول کیلومتر است که از محل اتصال بزرگراه رسالت و بزرگراه کردستان بعد از تونل رسالت آغاز میشود و در بزرگراه لشگری به پایان میرسد. غرب این بزرگراه از منطقه پارک جنگلی چیتگر عبور میکند. با توجه به محدودیتها و الزامات زیست محیطی طرح، تونل دوقلو حکیم با سطح مقطع حفاری 186 مترمربع و طول کلی 3256 متر به روش تونلزنی جدید اتریشی در امتداد مسیر این بزرگراه در محدوده عبوری از پارک چیتگر در حال ساخت است. در فاز اولیه طراحی یک کلاس حفاری و نگهداری پیشنهاد شد. طی مراحل حفاری با استفاده از مشاهدات میدانی، نتایج رفتارنگاری و ابزاربندی و بررسی مدلهای زمینشناسی، رفتار و طبقهبندی زمین مورد بررسی و بازبینی مجدد قرار گرفت و کلاس حفاری و نگهداری بهینهسازی شد. بهینهسازی طرح باعث شد که در هزینههای ساخت حدود 10 درصد صرفهجویی شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2119 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه خوارزمی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه زمین شناسی مهندسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Engineering Geology | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.18869/acadpub.jeg.11.1.51 | |
| dc.subject | تونل حکیم | fa_IR |
| dc.subject | کلاس حفاری و نگهداری | fa_IR |
| dc.subject | رفتارنگاری | fa_IR |
| dc.subject | حفاری مرحلهای | fa_IR |
| dc.subject | مهندسی ارزش | fa_IR |
| dc.subject | ژئوتکنیک (مکانیک خاک و سنگ) | fa_IR |
| dc.title | مهندسی ارزش بر اساس رفتارنگاری تونل طی مرحلۀ حفاری (مطالعۀ موردی تونل حکیم) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله استخراج شده از پایان نامه | fa_IR |
| dc.contributor.department | باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب | fa_IR |
| dc.contributor.department | سازمان مهندسی و عمران شهر تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | سازمان مهندسی و عمران شهر تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 51 | |
| dc.citation.epage | 72 | |