نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطارمی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, مازیارfa_IR
dc.contributor.authorپورهاشمی, سید مهدیfa_IR
dc.contributor.authorصادقی, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T06:09:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T06:09:46Z
dc.date.available1399-08-23T06:09:45Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T06:09:46Z
dc.date.issued2017-08-01en_US
dc.date.issued1396-05-10fa_IR
dc.identifier.citationطارمی, مجید, حسینی, مازیار, پورهاشمی, سید مهدی, صادقی, مجید. (1396). مهندسی ارزش بر اساس رفتارنگاری تونل طی مرحلۀ حفاری (مطالعۀ موردی تونل حکیم). نشریه زمین شناسی مهندسی, 11(1), 51-72. doi: 10.18869/acadpub.jeg.11.1.51fa_IR
dc.identifier.issn2228-6837
dc.identifier.issn7386-8222
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.18869/acadpub.jeg.11.1.51
dc.identifier.urihttp://jeg.khu.ac.ir/article-1-2623-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/580758
dc.description.abstractارائه یک مدل زمین‌شناسی، تخمین پارامترهای طراحی و انتخاب کلاس حفاری و نگهداری با حداقل کردن ریسک، تامین ایمنی و کاهش هزینه، چالش اصلی فرآیند ساخت تونل در زمین‌های نرم است. بنابراین انجام مطالعات کافی‌، تفسیر، تحلیل و پردازش این داده‌ها در یک مدل واحد با قابلیت به‌روز رسانی برای برنامه‌ریزی فرآیند ساخت یک تونل‌، از اهمیت به سزایی در موفقیت یک پروژه تونلزنی برخوردار است. بزرگراه حکیم یکی از بزرگراه‌های اصلی کلان شهر تهران به 9 طول کیلومتر‌ است که از محل اتصال بزرگراه رسالت و بزرگراه کردستان بعد از تونل رسالت آغاز می‌شود و در بزرگراه لشگری به پایان می‌رسد. غرب این بزرگراه از منطقه پارک جنگلی چیتگر عبور می‌کند. با توجه به محدودیت‌ها و الزامات زیست محیطی طرح، تونل دوقلو حکیم با سطح مقطع حفاری 186 مترمربع و طول کلی 3256 متر به روش تونلزنی جدید اتریشی در امتداد مسیر این بزرگراه در محدوده عبوری از پارک چیتگر در حال ساخت است. در فاز اولیه طراحی یک کلاس حفاری و نگهداری پیشنهاد شد. طی مراحل حفاری با استفاده از مشاهدات میدانی، نتایج رفتارنگاری و ابزاربندی و بررسی مدل‌های زمین‌شناسی، رفتار و طبقه‌بندی زمین مورد بررسی و بازبینی مجدد قرار گرفت و کلاس حفاری و نگهداری بهینه‌سازی شد. بهینه‌سازی طرح باعث شد که در هزینه‌های ساخت حدود 10 درصد صرفه‌جویی شود.fa_IR
dc.format.extent2119
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه زمین شناسی مهندسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Engineering Geologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.18869/acadpub.jeg.11.1.51
dc.subjectتونل حکیمfa_IR
dc.subjectکلاس حفاری و نگه‌داریfa_IR
dc.subjectرفتارنگاریfa_IR
dc.subjectحفاری مرحله‌ایfa_IR
dc.subjectمهندسی ارزشfa_IR
dc.subjectژئوتکنیک (مکانیک خاک و سنگ)fa_IR
dc.titleمهندسی ارزش بر اساس رفتارنگاری تونل طی مرحلۀ حفاری (مطالعۀ موردی تونل حکیم)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله استخراج شده از پایان نامهfa_IR
dc.contributor.departmentباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوبfa_IR
dc.contributor.departmentسازمان مهندسی و عمران شهر تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentسازمان مهندسی و عمران شهر تهرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage51
dc.citation.epage72


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد